دهیاری‌ها باید خودکفا باشند

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور گفت: دهیاری‌ها باید خودکفا باشند و برای تحقق این هدف به سمت اجرای طرح‌های درآمدزایی حرکت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، مهیار نورعلی روز سه شنبه در همایش روز روستا در زنجان، اظهار کرد: روستاها هویت کشور هستند و حفظ هویت آنها ضروری است که برای حفظ هویت روستا در درجه اول باید به مسائل کیفی در روستاها توجه کنیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه روستاها مولد بودن خود را از دست داده اند که این مسئله به معنی از دست دادن هویت روستایی است، افزود: دهیاری‌ها باید خودکفا باشند و برای تحقق این هدف به سمت اجرای طرح‌های درآمدزایی حرکت کنند.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور با بیان اینکه هیچ کشوری در دنیا به اندازه ایران در مناطق روستایی، زیرساخت ایجاد نکرده است، افزود: با این وجود باید کاری کنیم که نقش مولد بودن روستاها تقویت شود.

نورعلی با بیان اینکه دهیاران منشأ خدمات متعددی در روستاها هستند، افزود:دهیاران باید به این نکته واقف باشند که آنان منتخب شوراها هستند و نباید انتظار داشته باشند برای چند دوره دهیار باقی بمانند.

وی خاطر نشان کرد: در استخدام نیروهای مورد نیاز دهیاری ها، امتیازاتی برای افرادی که چند دوره دهیار بوده و تجربه های مختلفی را کسب کرده اند، در نظر گرفته شد.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور افزود: حل مشکل بیمه دهیاران پاره وقت نیز در دست پیگیری بوده و برای این منظور بسته‌های خوبی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha