باید به سمت واقعی کردن قیمت محصولات کشاورزی حرکت کنیم 

استاندار زنجان با بیان اینکه تقویت اقتصاد روستاها موجب توسعه مناطق روستایی می‌شود، گفت: برای توسعه روستایی باید به سمت تقویت زیرساخت ها و همچنین واقعی کردن قیمت محصولات کشاورزی حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، محسن افشارچی روز سه شنبه در همایش روز روستا به افزایش قابل توجه تولیدات در مناطق روستایی در دوران پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: دولت در این زمینه، گام‌های بلندی برداشته که یکی از آنها اصلاح قیمت محصولات کشاورزی به نفع کشاورزان است و امروز تولیدات روستایی در کشور به ۱۲۵ میلیون تن رسیده است.

وی با بیان اینکه ما برای تامین و تقویت زیرساخت های مورد نیاز در روستاهای استان دغدغه داریم، اظهار کرد: در این راستا پروژه های متعددی در حوزه آبرسانی، گاز رسانی، توسعه اینترنت و بهسازی راه ها انجام گرفته یا در دست انجام است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه میزان ضریب نفوذ گاز در روستاهای استان زنجان  ۹۴.۵ درصد است، بیان کرد: عملیات گاز رسانی برای ۴۷ روستای دیگر استان که اغلب در مناطق سخت گذر هستند، در دستور کار است.

افشارچی افزود: طی ۲ سال گذشته نیز انرژی زیادی در استان برای بهسازی راههای روستایی استان صرف شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تقویت اقتصاد روستاها اشاره کرد و ادامه داد: سال گذشته با اعلام افزایش قیمت گندم از سوی دولت در عرض ۱۰ روز ۳۰ هزار تن گندم در استان خریداری شد با اینکه در فصل برداشت گندم نیز نبودیم.

وی خاطرنشان کرد: امسال نیز ۴۳۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده که نسبت به سال گذشته بیش از ۲ برابر افزایش داشته است.

این مسئول با بیان اینکه کشاورزان استان از محل فروش گندم ۶۵ هزار میلیارد ریال از دولت طلب داشتند، افزود: تا هفته گذشته ۴۸ هزار میلیارد ریال از این مطالبات پرداخت شده است و مابقی آن نیز طی روزهای آینده به حساب گندمکاران واریز می شود.

افشارچی خاطرنشان کرد: برای توسعه روستایی باید به سمت تقویت زیرساخت ها و همچنین واقعی کردن قیمت محصولات کشاورزی حرکت کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha