ارائه ۳۶۰۰ خدمت بیمه ای ناباروری در استان زنجان 

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: از ابتدای شروع طرح پوشش ۹۰ درصدی خدمات درمان ناباوری در استان زنجان تا ۲۰ مهرماه سال جاری  ۳ هزار و ۶۰۰ خدمت در بخش سرپایی به زوجین ناباور ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، سعید کرمی صبح روز چهارشنبه (۲۶مهرماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان ضمن ابراز همدردی با مردم مظلوم فلسطین، با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد جمعیت بیمه شدگان در بیمه سلامت هیچ‌گونه حق سرانه‌ای بابت بیمه شدن پرداخت نمی‌کنند، اظهار کرد: در استان زنجان ۵۲۸ مرکز درمانی و ۸۴ مرکز جامع سلامت روستایی طرف قرارداد با بیمه سلامت قرار دارند و به ارائه خدمات می پردازند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین طبق آمار بیش از ۵ هزار بار مراجعه روزانه به صورت سرپایی توسط بیمه شدگان و حدود ۳۰۰ مراجعه به بخش جراحی در مراکز درمانی توسط بیمه شدگان سلامت در استان زنجان با توجه به عقد قرارداد با مراکز صورت می گیرد و از مزایای بیمه بهره مند می شوند

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه حدود ۸۹۲ نفر از بیماران خاص استان زنجان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، افزود: یکی از اتفاقات خوبی که سال ۱۴۰۱ انجام شد و تا سال جاری استمرار داشت، تأسیس صندوق بیماران خاص و صعب العلاج بود که علاوه بر ۵ بیماری خاص ۱۰۲ بیماری صعب العلاج نیز تحت حمایت بیمه سلامت قرار گرفتند.

کرمی خاطر نشان کرد: حمایت‌های صندوق بیماران  خاص و صعب العلاج مختص بیماران تحت پوشش بیمه سلامت نیست بلکه بیمه شدگان تامین اجتماعی نیز می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

وی همچنین با اشاره اقدامات اجرایی و عملیاتی بیمه سلامت در رابطه با اعطای وام برای بیماران خاص و صعب‌العلاج، گفت: اعطای بیش از ۲ هزار و ۹۳ وام برای بیماران خاص و صعب العلاج استان به صورت قرض الحسنه پرداخت شده است.

این مسئول با اشاره به رایگان شدن بیمه افراد دهک های یک تا ۵ نیز بیان کرد: دهک‌های ۶ تا ۹ نیز از تخفیف ۲۰ تا ۵۰ درصدی و افرادی که طبقه دهک آن‌ها تعیین نشده نیز یک ماه بیمه رایگان دریافت می‌کنند تا نوع دهک آن‌ها تعیین شوند، و از خدمات بیمه ای بهره مند شوند.

کرمی در رابطه با اقدامات بیمه سلامت در خصوص استقرار و ارتقا سامانه نسخه الکترونیک، اظهار کرد: تاکنون ۹۸ درصد نسخه الکترونیکی در استان زنجان اجرایی و عملیاتی شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده این اداره کل در خصوص استمرار پوشش خدمات ناباروری، افزود: از ابتدای شروع این طرح تا ۲۰ مهرماه سال جاری  ۳ هزار و ۶۰۰ خدمت در بخش سرپایی و ۲۸۳ مورد نیز پرونده منجر به درمان‌های ناباروری از طرف بیمه سلامت استان زنجان پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان یادآوری کرد: این خدمات ناباوری شامل ۸۲ قلم تجهیزات، ۲۶۳ قلم دارو، ۷ خدمت تصویربرداری،۵۶ مورد آزمایشات و ۲۰ خدمت جراحی جز تعهد بیمه پایه قرار گرفته است.

کرمی با بیان اشاره به استمرار تفاهم نامه بیمه با اداره کل بهزیستی استان زنجان، در رابطه با ۵۹ خدمت توان بخشی بیان کرد:  همچنین بیمه سلامت مجری اجرای پوشش درمان ترک اعتیاد در سطح سرپایی است و به صورت میانگین ماهانه حدود ۳۲۰ میلیون تومان برای هزینه‌های ترک اعتیاد از طرف بیمه به مراکز طرف قراراد پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به سامانه پاسخگویی بیمه سلامت، گفت:  تلفن پاسخگویی ۱۶۶۶ به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به بیمه شدگان است، و همچنین شهروندان جهت اطلاع از اعتبار بیمه درمانی میتواند با استفاده از کد دستوری ستاره ۱۶۶۶ مربع مطلع شوند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha