۱۳پروژه سلامت‌محور تا دو ماه آینده در استان به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان، گفت۱۳پروژه‌سلامت‌محور استان با زیربنای ۲۱هزار و ۶۹۵ مترمربع و اعتبار حدود ۲۰۰میلیارد تومان، در مراحل تکمیلی قرار دارند و در صورت تامین اعتبار، تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،
دکتر حسن بختیاری در مراسم جشن ۲۵ سالگی فعالیت مرکز تخصصی و فوق‌تخصصی بیمارستان ولیعصر(عج)،اظهار کرد: پروژه بیمارستان تخصصی روانپزشکی رجبعلی مقدم و پروژه مرکز سوانح سوختگی بیمارستان آیت‌الله موسوی از جمله پروژه‌هایی هستند که پیشرفت بالای ۹۰درصدی داشته و در مراحل تکمیلی قرار دارند.

وی با اشاره به اهتمام ویژه دانشگاه برای تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام، افزود: در این راستا، طی ۲۰ ماه گذشته، ۱۵ پروژه عمرانی با زیربنای ۱۷هزار و ۴۰۳مترمربع و ۱۰۷ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری رسید که مهم‌ترین آنها، مرکز آنکولوژی ۱۶۰تختخوابی حضرت ولیعصر(عج) بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان، با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته طی ۲۰ماه گذشته برای ارتقای جایگاه دانشگاه علوم پزشکی زنجان، افزود: نتیجه این تلاش‌ها، ارتقای جایگاه دانشگاه در اعتبارسنجی‌های ملی و بین‌المللی بود به گونه‌ای که بنا به گزارش نظام رتبه‌بندی سایمگو که یک نظام اعتبارسنجی بین‌المللی است، جایگاه دانشگاه علوم پزشکی زنجان در بین دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور، از رتبه ۲۸ در سال ۲۰۲۱ به رتبه ۱۲ در سال ۲۰۲۲ و رتبه ۹ در سال ۲۰۲۳ ارتقا یافته است.

بختیاری اظهار داشت: این دانشگاه در رتبه‌بندی تایمز ایمپکت یا دانشگاه‌های تأثیرگذار دنیا ، بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در جایگاه پنجم و  بین کل موسسات آموزش عالی کشور در جایگاه دهم قرار دارد.

وی به امضای تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌های دانشگاهی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان و دانشکده‌های پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه بلگراد جمهوری صربستان اشاره کرد و گفت: روسای این دانشکده‌ها از مشاهده ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی زنجان، اظهار شگفتی می‌کردند.

این مسئول با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون ۹۸ جلسه کمیته منابع انسانی با ۶۵۵ مصوبه در دانشگاه تشکیل شده است، اظهار کرد: تبدیل وضعیت یک هزار و ۵۸۰ نفر از پرسنل ایثارگر و انعقاد قرارداد نیروهای شرکتی با شرکت کارآفرینان آواسلامت از نتایج تشکیل این جلسات بوده است.

بختیاری با اشاره به اخذ مجوز افزایش ۱۴ رشته در مقاطع مختلف فوق تخصص، تخصص، Ph.D ، کارشناسی ارشد و کارشناسی، خاطرنشان کرد: در برخی رشته‌ها از جمله Ph.D  روانشناسی بالینی، Ph.D پرستاری و کارشناسی ارشد ایمونولوژی، بازدیدهای بورد به اتمام رسیده و امسال موفق به جذب دانشجو شدیم.

 وی افزایش تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی استان را از اولویت‌های این دانشگاه برشمرد و  با اشاره به خرید تجهیزات جدید برای مراکز درمانی استان، گفت: از جمله این تجهیزات، یک دستگاه  سی تی آنژیوگرافی پیشرفته ۲۵۶ اسلایس برای بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان و یک دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس برای بیمارستان امیرالمؤمنین خدابنده خریداری شده و در حال نصب و راه‌اندازی می‌باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در ادامه با اشاره به موفقیت دانشگاه در اجرای طرح نفس (نجات فرزندان سالم از سقط)افزود: دانشگاه به دلیل عملکرد مثبتی که در حوزه جوانی جمعیت و فرزندآوری داشت، موفق به دریافت تندیس طلایی جواتنی جمعیت شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha