۲۵۴ روستای زنجان نیازمند طرح‌ بازنگری است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: تعداد روستاهای نیازمند تهیه طرح بازنگری استان  ۲۵۴ روستا می باشد  که برای اجرای طرح ۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، رضا خواجه ای در جمع خبرنگاران با اشاره به اتمام طرح بازنگری افق ده ساله طرح هادی برای۴۱۹ روستای استان زنجان، اظهار کرد: با توجه به اتمام افق ده ساله ، تعداد روستاهای نیازمند تهیه طرح بازنگری استان  ۲۵۴ روستا می باشد که برای اجرا ۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی افزود:  در صورت تامین اعتبارات، بنیاد مسکن استان آمادگی لازم را برای تهیه، اجرا و بازنگری طرح هادی همه روستاهای استان را دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه، بازنگری طرح هادی با هدف بررسی نیاز روستا به سمت توسعه انجام می شود و این روند در افق ۱۰ ساله طرح هادی باید انجام شود، بیان کرد: در حال حاضر  بازنگری طرح هادی ۶۰ روستای استان با اعتبار ی بیش از ۴۰ میلیارد ریال در دستور کار بنیاد مسکن می باشد.

خواجه ای  یادآور شد: در یک سال گذشته ، طرح هادی ۷۴ روستای استان با اعتباری بالغ بر ۵۷ میلیارد ریال بازنگری شده است.

خواجه ای با تأکید بر اینکه، در بازنگری طرح هادی، شبکه معابر، کاربری ها، ساخت و سازها، سمت توسعه روستاها با افق ۱۰ ساله، تامین زمین و الحاق به محدوده روستا بررسی می شود، خاطر نشان کرد: تجدید نظر و بازنگری در طرح های هادی روستایی استان نیازمند تخصیص اعتبارات لازم است.

وی تصریح کرد: میانگین اجرای طرح هادی روستایی  در استان زنجان ۶۳.۷ درصد و در سطح کشور  ۵۸ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha