جمعیت آهوان زنجان افزایش یافت

مدیر روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: طبق آخرین سرشماری انجام شده از حیات وحش استان زنجان در منطقه حفاظت شده سرخ‌آباد و فیله‌خاصه تعداد آهوان این مناطق به یک هزار و ۴۷ راس رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،امجد باقری در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به سرشماری انجام شده از حیات وحش استان اظهار کرد: به همت محیط‌بانان سرشماری حیات وحش در منطقه حفاظت شده سرخ‌آباد و فیله‌خاصه در طول روزهای سوم و چهارم آبان ماه انجام شد که خوشبختانه آمار آهوان نسبت به سال گذشته بیش از ۱۲ درصد افزایش داشت. 

وی با اشاره به آمار بدست آمده از این سرشماری که به یک هزار و ۴۷ راس آهو در دو منطقه حفاظت شده سرخ‌آباد و فیله‌خاصه، افزود: این در حالی است که آمار سال گذشته ۹۳۲ راس و آمار سال ۱۴۰۰ ثبت شده  نیز ۸۴۶ راس بود که آمار قابل قبولی است.

مدیر روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست استان زنجان  با بیان اینکه امیدواریم آمارها همچنان رو به افزایش باشد، تصریح کرد: افزایش جمعیت آهوان وابسته به جامعه محلی و تلاش محیط‌بانان که دغدغه حفاظت از محیط زیست را دارند است.

باقری با بیان اینکه آهوان دشت سهرین و فیله‌خاصه زنجان روزگار سختی را سپری می‌کنند، گفت: توسعه در بخش کشاورزی، راه، افزایش جوامع ساکنان محلی، روستاها؛ زیستگاه‌ها را برای آهوان به صورت جزیره‌ای تبدیل کرده و زندگی را برای این حیوانات سخت‌تر کرده است.

وی اظهار داشت: در بخش‌های کشاورزی نیز استفاده بیش‌از حدی از آب باعث شده است،چشمه‌ها روز به روز در حال خشک شدن باشند، و یافتن آب برای حیات وحش سخت شود.

مدیر روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه برنامه‌ای که محیط زیست برای حیات وحش دسته‌بندی کرده است، افزود: آبرسانی با تانکر و یا با استفاده از آب از طریق لوله‌کشی است چرا که زیستگاه این گونه‌های جانوری در حال تهدید است.

باقری با اشاره به در پیش بودن  فصل زمستان و تامین جیره غذایی برای آهوان، بیان کرد: علوفه به اندازه کافی برای آهوان تامین شده است و انبار علوفه سرخ‌آباد وضعیت مناسبی دارد،واگر نیاز باشد علوفه در سایر مناطق استان نیز  قابل توزیع است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha