امکان افزایش محدوده شهر زنجان وجود دارد

استاندار زنجان گفت: شهر زنجان امکان افزایش محدوده شهر را دارد، و بهترین نقطه برای توسعه شهری غرب شهر زنجان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،
محسن افشارچی صبح روز یکشنبه(۷ آبانماه) در جلسه کارگروه امور زیربنایی استان زنجان اظهار کرد: ما با یک واقعیت روبرو هستیم آن هم این است که افراد مختلف جامعه نیاز به مسکن دارند،که یکی از ابزارهای کنترل مسکن هم افزایش عرضه است.

وی با بیان اینکه کنترل تورم بخشی به عهده حاکمیت است که باید با ابزارهای علمی انجام دهد، افزود: یک سری مصلحت های بالا دستی هم وجود دارد که باید نسبت به این مصلحت ها تدبیری کنیم.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه زمین در بخش های مختلف شهر در اختیار حاکمیت نیست که بتواند افزایش عرضه مسکن داشته باشد، بیان کرد: به همین خاطر باید از امکانات خودش عرضه مسکن را ممکن کند مثل اضافه شدن گلشهر به محدوده شهر در دهه ۷۰ که سال ۷۰هکتار به محدوده شهر اضافه شد که بخشی از مشکلات ما حل شد.

افشارچی اظهار داشت: وظیفه ما به عنوان مسئولین مجموعه حاکمیتی این است که از ابزارهایی که در اختیار داریم برای ایجاد شرایط بهتری در تهیه مسکن مردم استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه شهر زنجان امکان افزایش محدوده را دارد، اظهار کرد: بهترین نقطه برای توسعه شهری غرب شهر زنجان است که تمام امتیازات از جمله فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی و صنایع هایتک، را دارد و نقطه خوبی برای توسعه شهر است.

استاندار زنجان با بیان اینکه در حال حاضر شهر زنجان حدود ۵۵۰هزار نفر جمعیت دارد، خاطر نشان کرد: پس از گذشت ۳۰ سال باید بازنگری در طرح های شهری صورت بگیرد.

افشارچی با بیان اینکه باید برای مسکن جوانان فکری بشود، افزود: در حال حاضر متقاضیان مسکن در محدوده سنی ۳۰تا ۴۰سال هستند در حالی که ما باید برای جوانان زیر ۳۰سال این امکان را فراهم کنیم.

وی اظهار کرد: باید در خصوص مسکن جوانان تصمیمی گرفته شود و اینکه در غرب زنجان این امکان لازم وجود دارد چرا که این منطقه قابلیت لازم برای توسعه شهری را دارد و این مسیر میتواند فرصت ایجاد کند.

این مسئول با بیان اینکه مدیریت سرایداری نیست که آن را تحویل بگیریم و همانگونه هم تحویل دهیم، بیان کرد: الحاق زمین در غرب یک امکان مهم و نیاز مبرم است و کشور نیز در حل موضوع مسکن روی آن حساب کرده است و همچنین برای توسعه شهر نیز مهم است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha