محوطه غار کرفتو تبدیل به کارگاه گردشگری می شود

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه غار کرفتو سرمایه‌ای بسیار ارزشمندی است، گفت: تلاش می‌کنیم در آینده‌ای نزدیک محوطه کرفتو به کارگاه بزرگ گردشگری تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان، سید عزت الله ضرغامی عصر پنج شنبه در ورود به دیواندره از مجتمع گردشگری، رفاهی و خدماتی بازدید و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به امنیتی که در کردستان به وجود آمده است، این استان به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اهمیت کردستان ادامه داد: کردستان ریشه و خود ایران است. کردستان از چند هزار سال قبل ریشه مادها و پارت ها بوده است. به همین دلیل همه ما کُرد هستیم. خوشبختانه کردستان در مسیر توسعه قرار گرفته است.

ضرغامی در ارتباط با اهمیت غار کرفتو دیواندره نیز گفت: غار کرفتو سرمایه‌ای بسیار ارزشمندی است. این غار قدمتی چند هزار ساله با ویژگی‌های برجسته دارد که در وزارتخانه برای آن حساب ویژه ای باز شده است.

وی افزود: بر این مجموعه نظارت جدی خواهیم داشت و باید سرمایه گذاری‌هایی در این مجموعه انجام دهیم. تلاش می‌کنیم در آینده‌ای نزدیک محوطه کرفتو نیز به کارگاه بزرگ گردشگری تبدیل شود تا بازدیدکنندگان بتوانند بیشتر از دیدن این غار لذت ببرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha