ترویج و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت با حفظ مبانی و اخلاق است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خوب است اما بهتر از آن تعمیق این فرهنگ با حفظ مبانی و اخلاق است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، امیرحسین قاضی زاده هاشمی ظهر روز جمعه(۱۲آبانماه) در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان زنجان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه  حوزه فرهنگ ایثار و شهادت حوزه‌ای مربوط به تمدن انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: جامعه باید بداند که قهرمانان واقعی چه کسی هستند و چه کسانی مستعد احترام هستند و برای نهادینه کردن احترام باید این فرهنگ را عمومی کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز شاهد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کل جهان هستیم، افزود: غزه و حرکت‌های ایثارگرانه مردم این سرزمین، نشان دهنده این است که فرهنگ ایثار و شهادت فراگیر شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه همه مسئولین باید، در موضوع توجه عملی به فرهنگ ایثار و شهادت اقدامات ویژه ای داشته باشند، اضافه کرد: استانداران و سایر مسئولین استانی باید پیگیر این موضوع باشند.

قاضی زاده هاشمی با  تأکید بر نقش ائمه جمعه در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بیان کرد: خانواده‌ها نیازمند تکریم هستند؛ چراکه عزیزترین هستی خود را در دفاع از کشور نثار کردند.

وی با تأکید بر این که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خوب است اما بهتر از آن تعمیق این فرهنگ با حفظ مبانی و اخلاق است، گفت: اگر به این موضوع توجه کنیم، جامعه و جوانان هدایت خواهند شد و هیچ چیزی آن را از راه راست منحرف نخواهد ساخت.

ضرورت تکریم مستمر خانواده‌های شهدا
در ادامه  آیت‌الله علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در این دیدار با بیان اینکه استان زنجان مفتخر است که با وجود جمعیت کم دوران جنگ، 3535 شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده است، اظهار کرد: هیچ عملی بالاتر از شهادت نیست و مردم ایران پایداری کشور را مدیون قطره قطره خون شهدا هستند

وی با تاکید بر اینکه شهدا نیازی به ما ندارند اما ما نیازمند دعای خیر آن‌ها هستیم، گفت: مسیر زندگی هموار نیست و ما در این مسیر به کمک و یاری شهدا نیازمندیم.

آیت‌الله خاتمی اظهار کرد: هیچ عملی بالاتر از شهادت نیست و همه دستگاه های متولی تلاش کرده اند کاری در خور توجه برای شهدا و خانواده های آنان انجام دهند، هرچند این اقدامات هرگز جوابگوی رشادت های شهیدان و فداکارهای خانواده های آنان نیست.

امام جمعه زنجان همچنین به لزوم تکریم مستمر خانواده‌های شهدا تاکید کرد و گفت: امنیت کنونی کشور مرهون جانفشانی و از گذشتگی‌های شهدا و ایثارگران طی هشت سال دفاع مقدس است و لازم است تکریم این عزیزان همیشه مورد تاکید باشد.

جایگاه ایثارگری باید مرجعیت اجتماعی داشته باشند

در ادامه عباس برزگر سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار کرد: در راستای پاسداشت خون شهیدان باید جایگاه‌ ویژه‌ای برای جامعه ایثارگری قائل شد و این قشر باید مرجعیت اجتماعی داشته باشند.

وی با اشاره به راهنمایی های ارزنده نماینده ولی فقیه در استان زنجان و حضور وی در طرح سپاس گفت: هر هفته طرح سپاس در قالب دیدار با خانواده شهدا از طرف بنیاد شهید برگزار می شود که با حضور نماینده ولی فقیه در استان همراه است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha