ضرورت تقویت بدنه هیات علمی دانشگاه فرهنگیان کردستان / لزوم تقویت پارک علم و فناوری استان

نماینده ولی فقیه در کردستان بابیان اینکه در برابر هر ۶۵ دانشجو یک هیئت علمی وجود دارد، بر تقویت کادر علمی و جذب اعضای علمی در دانشگاه فرهنگیان استان کردستان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کردستان، شورای توسعه استان کردستان که با حضور رئیس جمهور و هیئت دولت در مجتمع فرهنگی فجر سنندج برگزار شد، با خیر مقدم به رئیس جمهور به کردستان استان مسجد و مناره و علم و فرهنگ، ابراز امیدواری کرد که در دولت انقلابی و پرتلاش سیزدهم، مشکلات استان کردستان براساس اولویتها برطرف شود.

وی به ارائه مطالبات مردم استان کردستان پرداخت و گفت : پروژه‌های نیمه تمام، مشکل آب و حقابه از تلوار از خواسته‌های همیشگی مردم این است که در این سفر بخش قابل توجهی از مشکلات حوزه آب رفع شده است.

نماینده ولی فقیه در کردستان بر موضوع تبدیل وضعیت نیروهای نهضت سواد آموزی و رفع مشکل بیکاری جوانان و تبدیل وضعیت بازارچه‌های مرزی بعنوان بخشی دیگر از مطالبات مردم کردستان صحه گذاشت.

حجت الاسلام پورذهبی بر تقویت پارک علم و فناوری استان تاکید کرد و گفت: توجه ویژه به فعالین عرصه علمی، دانش بنیان‌ها و جوانان نخبه ضروری است.

وی از وضعیت وخیم حوزه معارف دانشگاه فرهنگیان خبرداد و گفت: در این حوزه تنها ۸ استاد حوزه معارف داریم که ۲ نفر از آنها در شرف بازنشستگی هستند.

نماینده ولی فقیه در کردستان بابیان اینکه در برابر هر ۶۵ دانشجو یک هیئت علمی وجود داردبر تقویت کادر علمی و جذب اعضای علمی در دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد.

وی توسعه خوابگاه‌های دانشجویی، امکانات ورزشی و پزشکی را از دیگر مطالبات مردم در این استان دانست.

‌نماینده ولی فقیه در کردستان به بخش ورزش و جوانان پرداخت و افزود: مطالبات جدی در استان برای توجه و توسعه و حمایت وجود دارد کردستان در حوزه تنیس روی میز بعد از ۶۵ سال به همت یک مربی بومی توانست بر سکوی سوم بنشیند و در مورد کشتی فرنگی که جزو سوابق استان بوده به نوعی کاملاً کمرنگ شده است.

وی توجه به زیرساخت‌های آموزشی به ویژه بهسازی مدارس فرسوده را ضروری دانست و تصریح کرد: در کردستان حتی یک مجله تخصصی وجود ندارد، جامعه رسانه‌ای در این استان نیاز به توجه و تقویت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha