تقدیر معاون درمان وزارت بهداشت از تیم پیونداعضا دانشگاه علوم پزشکی جهرم

دکتر سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت در نامه ای به معاون درمان دانشگاه، از عملکرد شبکه فراهم آوری پیونداعضا دانشگاه علوم پزشکی جهرم در سال ۱۴۰۲ تقدیر کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس ، در متن نامه تقدیر دکتر سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت در نامه ای به معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم آمده است؛ رشد و توسعه پیونداعضا از موارد مرگ مغزی به عنوان یکی از مولفه های اقتدارآفرین و پرافتخار در حوزه پزشکی و سلامت کشور بوده که مدیون فعالیت های پیگیر و مستمر به همراه روحیه ی تلاشگر و جهادی گسترده عزیزانی است که دانش، تخصص و حمایت های ارزنده خود را در ارتقای فرهنگ اهدا عضو اهدا زندگی به کار گرفته اند.

بدینوسیله مراتب قدردانی و سپاس از تیم اجرایی فراهم آوری پیونداعضا آن دانشگاه بعمل می آید. توفیق روزافزونتان را همراه با سلامتی و سعادتمندی در رواج اندیشه های اسلام و خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه عنایات و توجهات حضرت ولی عصر (عج) از خداوند متعال مسئلت می نمائیم.

همچنین رئیس دانشگاه در جلسه هیئت رئیسه، از تلاش ها و فعالیت های معاون درمان و تیم پیونداعضا دانشگاه در جهت فرهنگ سازی اهدای عضو و ارتقاء شبکه فراهم آوری پیوند اعضا تقدیر کرد.

واحد فراهم آوری پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی جهرم از سال ۱۳۸۳ فعالیت خود را در بیمارستان پیمانیه آغاز نموده و طی این سالها همواره در سطوح بالای کشوری به عنوان یکی از فعال ترین مراکز اهدا عضو مطرح بوده است.

گفتنی است از سال ۱۳۸۳ تا کنون بیش از ۱۳۰ بیمار اعضای خود را اهداء کرده اند. کوچکترین و بزرگ ترین بیمار مرگ مغزی که اعضای خود را اهداء نموده، دختر بچه ای ۳ ساله و پدری ۶۳ ساله بوده اند. شایان ذکر است تا امروز بیش از ۳۰۰ عضو پیوندی در جهرم برداشت و به بیماران نیازمند اهدا گردیده که بیشترین آن کلیه و کبد بوده است. همین طور در سال گذشته با رضایت خانواده ها، ۲ اهدای قلب نیز صورت گرفته است.

سهیلا سامانی مسئول هماهنگی پیوند اعضا دانشگاه به عنوان سخنران در نهمین کنگره بین المللی پیوند اعضا حضور یافت. وی در این کنگره بین المللی با موضوع "واحدهای فراهم آوری در گذر زمان با هدف خدمت به بیماران در انتظار عضو و فرهنگ سازی اهدا عضو" سخنرانی کرد.

نهمین کنگره بین المللی پیوند اعضاء شیراز در تاریخ ۹ آبان ماه ۱۴۰۲، با حضور معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و اساتید برجسته داخلی و خارجی در حوزه پیوند اعضا، در بیمارستان ابوعلی سینا شهر صدرا برگزار گردید.

سهیلا سامانی کارشناس پرستاری، ۱۹ سال به عنوان مسئول هماهنگی پیونداعضا دربیمارستان پیمانیه در حال خدمت است. وی هماهنگی های لازم در جهت اهدای عضو از ارتباط با خانواده ها و کسب رضایت از آنها تا برداشت و پیوند عضو را بر عهده دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha