لزوم توجه ویژه در حفظ و پایش معادن استان زنجان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، گفت: معادن جزئی از منابع طبیعی هستند و آنها نیز باید حفاظت و پایش شوند که ضروری است به این مسئله توجه ویژه‌ای شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، ،سید حسن حسینی در جلسه توجیهی معاونت حفاظت و امور اراضی، با بیان اینکه برخی کارهای محوله نیازمند نیرو نیست و تنها خلاقیت لازم دارد، اظهار کرد: معادن جزئی از منابع طبیعی هستند و آنها نیز باید حفاظت و پایش شوند که ضروری است روسای شهرستان به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه ما مسئول حفاظت از اراضی ملی هستیم، افزود: گشت‌های حفاظتی حتما گزارشی در خصوص پایش معادن نیز لحاظ کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به اهمیت پنجره واحد مدیریت زمین، تصریح کرد: ۲۹ دستگاه مرتبط با این سامانه فعال هستند که با دو هدف اصلی مبارزه با زمین خواری و سرعت‌دهی به کارها تشکیل و باید جدی گرفته شود.

حسینی در ادامه با اشاره به بندهای خاکی ادامه داد: بندهای خاکی با هدف ذخیره آب و بهبود وضعیت بهره برداری از مراتع و تامین آب شرب روستائیان احداث می شوند تا از عنصر حیات زمین استفاده بهینه شود و ضروری است در صورت بروز مشکل در بندهای خاکی سریعا گزارش شود.

وی اظهار داشت: یگان حفاظت باید اقدامات حفاظتی در قالب اکیپ‌های گشت و مراقبت را در اولویت کاری خود قرار دهد و با استفاده بهینه از امکانات و تجهیزات موجود پوشش حفاظتی مطلوبی را برای تمامی عرصه‌های ملی ایجاد کند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha