شهرک صنعتی مشترک ایران و اقلیم کردستان عراق ایجاد می شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان از ایجاد شهرک صنعتی مشترک ایران و اقلیم کردستان عراق خبرداد و گفت: با اجرای این مهم فرصت مطلوبی برای وارد کنندگان و صادر کنندگان کشور فراهم می کند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان، علی نوری در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کردستان ویژه شهرستان بانه با اعلام این خبر اظهار کرد: کمیته مشترکی برای اجرای طرح شهرک صنعتی مشترک بین ایران و اقلیم کردستان مشخص شده است.

وی با بیان اینکه با ایجاد این شهرک صنعتی مشکل تامین ارز واحدهای تولیدی هم حل می شود، افزود: واحدهای که در این شهرک ایجاد می شود بیشتر دانش فنی را به تولید کنندگان اقلیم کردستان عراق انتقال می دهند و از اقلیم کردستان هم در مقابل مواد اولیه و خام وارد کشور می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان یادآور شد: ظرفیت های خوبی در بانه برای تولید لوازم خانگی و تولید لامپ های کم مصرف وجود دارد و امکان توسعه این واحدهای تولیدی بسیار است که باید شهرک صنعتی بانه توسعه پیدا کند.

علی نوری با تاکید بر اینکه باید بانه به قطب تولید لوازم خانگی و لامپ در کشور تبدیل شود گفت: در بازدیدهای که از واحدهای تولیدی این شهرستان داشتیم بیشتر مشکلات آنها زمینه تسهیلات، زمین و خرید بود که باید مشکلات این واحدها در کمترین زمان ممکن حل شود.

نوری اضافه کرد: برای جبران کمبود زمین شهرک صنعتی فرماندار بانه زمینی را در جوار این شهرک معرفی کرده است که پیگیری های لازم انجام می شود و در آینده نزدیک به این شهرک صنعتی الحاق می شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان با بیان اینکه تولیدکنندگان منتظر تخصیص ارز دولتی نباشند، اظهار کرد: بنا داریم شهرستان بانه به قطب تولید لوازم خانگی و لامپ کشور تبدیل کنیم و باید صادرات را هم افزایش دهیم و ارز مورد نیاز را از صادرات تامین کنیم.

نوری با اشاره به اینکه گردشگری سلامت محور در شهرهای مرزی استان با توجه به طرفیت های موجود درآن نیاز است و باید توسعه پیدا کند، یادآور شد: می طلبد در راستای توسعه گردشگری سلامت محور در اجرای قوانین در این حزوه تدابیری اندیشیده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha