برگزاری برنامه های مختلف و متنوع در شهرستان لامرد به مناسبت هفته کتاب

همزمان با سالروز رحلت «علامه سید محمد حسین طباطبایی» صاحب تفسیر بزرگ المیزان سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۳ تا ۳۰ آبان‌ماه با شعار «آینده خواندنی است» آغاز خواهد شد

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، قاسمی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان لامرد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره علامه طباطبایی صاحب تفسیر المیزان گفت:

امسال به جهت عمومی سازی برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی کمیته هایی در ادارات، مراکز عمومی و دولتی و دانشگاه ها فعال شده اند و برنامه های مختلف دستگاه ها اخذ شده که در این هفته اجرا خواهد شد

وی در ادامه بیان داشت: این برنامه ها شامل مجموعه ای از برنامه های فرهنگی، مناسبتی که حضور پررنگ کتاب و مطالعه در آن مشهود است که اقشار مختلف جامعه نیز در آن دخیل خواهند بود. این برنامه ها در فضا و گستره عمومی و برای سنین مختلف از کودک تا بزرگسال اجرا خواهد شد و مبتنی بر ترویج کتاب و کتابخوانی در سطح شهرستان لامرد خواهد بود.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی از نشست های تخصصی و ترویجی خبر داد و گفت: برگزاری نشست‌های ترویجی و تخصصی، میزبانی از اهالی قلم و پیشکسوتان عرصه کتاب و فرهنگ، رونمایی از چندین کتاب تالیفی و ترجمه در مراکز بخش های مختلف شهرستان همچنین کارگاه های آموزشی و ترویجی، نمایشگاه های مختلف از منابع کتابخانه ای و نمایشگاه کتاب در مرکز شهرستان از برنامه‌های این هفته می باشد

این مسول شهرستانی با عنوان این مهم که ترویج فرهنگ کتابخوانی در سنین پایین تأثیر بسزایی در امر مطالعه می باشد گفت: جشن هفته کتاب و جشن های ویژه کودک و نوجوان در کتابخانه های دارای بخش تخصصی کودک، نشست های دانشجویی و دانش آموزی، چندین مسابقه کتابخوانی، و... از جمله برنامه هایی است که توسط کتابخانه های عمومی سراسر شهرستان و همچنین ادارات، ارگان ها، مراکز دولتی و عمومی و همچنین کانون های فرهنگی هنری مساجد در طول هفته کتاب و کتابخوانی اجرا خواهد شد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان همچنین یادآور شد: با توجه به اهمیت عدالت فرهنگی در کتابخانه های عمومی، پنجمین برنامه فرهنگی ویژه عشایر نیز در این هفته در مرکز علامرودشت برگزار خواهد شد.

وی از مراکز آموزش عالی شهرستان به جهت محقق شدن شعار سال در هفته کتاب امسال درخواست نمود: همچنان که تعدادی از دانشگاه های شهرستان با مجموعه اداره کتابخانه ها همکاری های مناسبی دارند، توصیه می شود به جهت رسالتی که دانشگاه ها دارند بیش از گذشته در این زمینه فعال باشند و از ظرفیت و فرصتی که در اختیار دارند فضای دانشگاهی شهرستان را بازآرایی و برنامه‌های منسجم و خوبی را در طول سال و بخصوص هفته کتاب برای دانشگاه‌ها پیش‌بینی نمایند.

عضو شورای اداری شهرستان ضمن استمداد از نهادهای فرهنگی بیان داشت: دستگاه‌های فعال در برگزاری سی و یکمین دوره هفته کتاب به موضوع کودک و نوجوان توجه ویژه‌ تری خواهند داشت و برنامه های مختلفی با این رویکرد انجام خواهند داد.

قاسمی ورود رسانه های محلی چه مکتوب و چه مجازی بسیار با اهمیت عنوان نمود و از آنان تقاضا نمود : بنده همیشه معتقد بوده و هستم که رسانه تأثیر بسزایی در شکل گیری فرهنگ عمومی جامعه دارد لذا تقاضا می شود دراین هفته خبرنگاران و رسانه های فعال رسمی و غیر رسمی نیز با ما همکاری نموده و به این عرصه ورود نمایند.

وی گفت: همچنین برای منضبط شدن و برنامه ریزی بهتر برنامه های مرتبط با کتاب با پیشنهاد امام جمعه محترم مرکز شهرستان مجمعی از ارگان های فرهنگی و صاحب نظران نیز در کنار انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان تشکیل خواهد شد و کار مشاوره، ریل گذاری و برنامه ریزی برنامه های مرتبط با حوزه کتاب، کتابخوانی و مطالعه در طول سال انجام خواهد داد.

یادآوری می شود کتابخانه های عمومی شهرستان در طول یکسال گذشته تعداد ۱۹۷۴ برنامه فرهنگی را برای مخاطب هدف خود انجام داده و در تمام طول سال فعال هستند ولی امیدواریم ما کتابخانه های عمومی با همراهی گروه ها، نهادها و مراکز مختلف عمومی و دولتی بتوانیم در تبلور خدمت‌رسانی در حوزه فرهنگ به جامعه هدف خود، در مقطع زمانی هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران جدی‌تر باشیم و در این مسیر گام‌های موثرتری برداریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha