جذب بیش از یک میلیون جوان در سال جاری

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران، گفت: در یک سال اخیر یک میلیون و ۱۰۰ هزار جوان جذب این سازمان شده اند که پیش از این این تعداد ۶۰۰ هزار نفر بود. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، حجت الاسلام والمسلمین حسینی المدنی در سفر یک یک روزه به استان زنجان در جمع خبرنگاران ضمن تبریک هفتاد و ششمین سال تاسیس این سازمان اظهار کرد: هر جوانی که علاقمند به عضویت در سازمان جوانان هلال احمر باشد حاضر است هر جایی از دنیا نیازمند به کمک همنوعان باشد بدون منت و چشم داشتی خدمت رسانی کند.

وی با بیان اینکه جوانان فداکار، ایثارگر و تلاشگر هستند و همراه با مجموعه هلال احمر تلاش می کنند، از جوانان خواست: با از خودگذشتگی در کنار همه انسانها در سرتاسر دنیا باشند چرا که این مهم بسیار ارزشمند است.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه زمانی خدمات شایسته است که برای رضای خداوند متعال باشد، افزود: اگر امدادرسانی برای آسیب دیدگان از حوادث و یا همنوعان برای مصون نگهداشتن آنها از آسیب های اجتماعی تلاش کنیم با لبخند برای آنانی که در وضعیت مناسبی نیستند خدمات ارائه دهیم.

وجود ۱۴۵۰ هسته کارآفرین در هلال احمر

حجت الاسلام حسینی المدنی در ادامه با بیان اینکه گفت: در حال حاضر یکهزار و ۴۱۵ هسته کارآفرینی در هلال احمر فعال است، اظهار کرد: امسال و سال آینده برای سه تا هشت نفر به‌همت اعضای جوانان اشتغال فراهم می شود.

وی با بیان اینکه با حمایت و پشتیبانی جوانان می خواهیم برای نشاط و سلامت بیشتر اردوها و اردوگاه ها را احیا کنیم، گفت: همچنین مسابقات ورزشی را در هلال احمر احیا کرده و ورزشگاه ها و مراکز ورزشی در اختیار این مجموعه را نیز جهت بهره برداری جوانان احیا و فعال کنیم.

جمعیت هلال احمر بیش از ۲ میلیون داوطلب دارد

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هلال‌احمر ایران جزو پنج جمعیت برتر دنیا در جذب اعضای داوطلب است، افزود: در زمان حاضر هلال احمر ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر عضو داوطلب دارد که در دنیا چنین عددی به نسبت جمعیت وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی المدنی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک میلیون و ۷۰۰ هزار عضو جوان زیر ۳۵ سال در جمعیت هلال‌احمر کشور عضو بوده و برای ارائه خدمات به هموطنان همکاری می کنند، تصریح کرد: در یک سال اخیر یک میلیون و ۱۰۰ هزار جوان جذب این سازمان شده اند که پیش از این این تعداد ۶۰۰ هزار نفر بود.


بودجه سازمان جوانان چهار برابر رشد کرد

وی رنج سنی عضویت در سازمان جوانان هلال احمر را چهار تا ۳۵ سال بیان کرد و ادامه داد: کودکان در کانون غنچه ها سازماندهی می شوند و نوعدوستی، خدمات بشردوستانه، نحوه تماس با امداد و پناه گیری را آموزش می بینند و همچنین دانش آموزان، دانشجویان و طلاب نیز در کانون های دانش آموزی، دانشجویی و طلاب سازماندهی می شوند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به گروه های سحر(سفیران حمایت روانی و اجتماعی ) اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۴۵ گروه داشتیم که امسال این تعداد به ۴۵۰ گروه افزایش یافته است و این گروه ها در حوادث و بلایا فعالیت داشته و به آسیب دیدگان خدمات می دهند.

حجت الاسلام المدنی خاطرنشان کرد: همچنین در مواقعی که حادثه ای نداریم این تیم ها در خصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در محلات کم برخوردار حضور داشته و به صورت رایگان آموزش می دهند.
وی با اشاره به اینکه مانع اجرای هیچ فعالیت و برنامه ای را به دلیل بی پولی نشده ایم و معتقدیم باید به همین روش عمل کنیم، گفت: با حمایت های رئیس جمعیت هلال احمر کشور بودجه سازمان جوانان چهار برابر سال گذشته شد و از 20 میلیارد به 90 میلیارد تومان افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، دیدار با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان قرائت سوگند نامه سازمان جوانان، اجرای تحلیف اعضای جوانان هلال احمر زنجان از واحد جوانان به حوزه امداد و نجات، افتتاح کانون هاکی سازمان جوانان هلال احمر کشور به میزبانی زنجان با شعار"جوانان، محور تحرک"، رژه تیم ها و کانون های جوانان هلال احمر، اجرای مسابقات هاکی، نشست با دبیران کانون های اعضای هلال احمر، حضور در گفت و گوی ویژه خبر ساعت20 صدا و سیمای مرکز زنجان، بازدید از اردوگاه هارون آباد طارم و کتابخانه امام خمینی(ره) هلال احمر از برنامه های سفر یک روزه رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به زنجان به مناسبت هفتاد و ششمین سال تاسیس این سازمان می باشد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha