۴ هزار فرهنگی بازنشسته امسال در خراسان رضوی دعوت به کار شدند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ۱۲ هزار فرهنگی در سال تحصیلی کنونی بازنشسته و با توجه به کمبود معلم چهار هزار نفر از آنان امسال دعوت به کار شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی، امیر شوشتری در نشست شورای آموزش و پرورش گناباد اظهار کرد: سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز در کل کشور پنج و سه دهم متر مربع و این میزان در استان خراسان رضوی چهار و ۲ دهم متر مربع است که حدود یک متر مربع از میانگین کشوری کمتر است در حالی که میزان استاندارد این بخش هشت و هشت دهم متر مربع است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: این میزان در برخی نقاط استان خراسان رضوی و مشهد ۲ و ۲ دهم متر مربع یا یک و نیم متر مربع است.

وی اضافه کرد: کمبود شدید نیروی انسانی از دیگر مشکلات و دغدغه‌های این بخش در سال تحصیلی کنونی است.

شوشتری گفت: تعداد دانش آموزان استان خراسان رضوی در سال ۱۳۸۵ یک میلیون و ۱۱۳ هزار نفر و تعداد فرهنگیان ۹۵ هزار نفر بود و در سال تحصیلی جاری با وجود افزایش تعداد دانش آموزان به یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر تعداد فرهنگیان شاغل در مقاطع تحصیلی مختلف به ۷۵ هزار نفر کاهش یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: ۱۲ هزار فرهنگی در سال تحصیلی کنونی بازنشسته و با توجه به کمبود معلم چهار هزار نفر آنان امسال دعوت به کار شده‌اند.

وی اضافه کرد: سهمیه استخدامی آموزش و پرورش خراسان رضوی در سال جاری ۱۱ هزار نفر بود که ۹ هزار نفر آن محقق شد و از مجموع ۹ هزار نفری که امسال در آزمون کتبی آموزگاری مدارس پذیرفته شدند و در مصاحبه شرکت کردند در نهایت چهار هزار نفر به مرحله گزینش راه یافتند و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر قبول شدند.

شوشتری گفت: این استان از نظر توسعه متوازن و هدایت دانش آموزان در سال دهم به رشته‌های فنی و کار و دانش طی امسال رتبه‌های اول و دوم کشور را به خود اختصاص داد و هدف گذاری خراسان رضوی در این بخش ۵۰ درصد بود که ۴۶.۵ درصد محقق شد، این میزان در کشور ۴۳ درصد و در شهرستان گناباد ۴۸ درصد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha