اختصاص بیش از ۶۰۰ هزار هکتار  اراضی کشاورزی کردستان به کشت گندم

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۶۲۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان در سال زراعی جاری(مهر ۱۴۰۲ تا شهریور ۱۴۰۳) به کشت گندم اختصاص پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان، فریدون حامدی با بیان اینکه میزان سطح زیرکشت گندم آبی و دیم استان در سال زراعی جاری نسبت به سال زراعی گذشته ۶.۲ درصد افزایش داشته است، اظهارداشت: ۴۱ هزار هکتار از اراضی زراعی استان به زیر کشت گندم آبی و ۵۸۵ هزار هکتار آن هم به زیر کشت گندم دیم رفته است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: میزان سطح زیرکشت گندم آبی و دیم استان در سال زراعی جاری نسبت به سال زراعی گذشته ۶.۲ درصد افزایش داشته است.

حامدی ادامه داد: از ۵۸۹ هزار و ۵۰۰ هکتار زیرکشت گندم در سال زراعی گذشته یک میلیون و ۳۲۱ هزار تن از این محصول تولید و یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن آن تحویل مراکز خرید تضمینی شد.

وی با اشاره به اینکه کردستان رتبه دوم تولید گندم را در سطح کشور به خود اختصاص داد، یادآور شد: به طور متوسط در هر هکتار از اراضی دیم زیرکشت گندم در استان، ۲ تن و ۱۰۰ کیلوگرم و در هر هکتار از اراضی آبی هم پنج تن محصول برداشت شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha