روند ساماندهی سرویس‌های بهداشتی در کردستان رضایت‌بخش است

مشاور و بازرس ویژه حراست وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: اداره‌کل میراث‌فرهنگی کردستان اقدامات قابل توجهی در راستای بهسازی و مرمت سرویس‌های بهداشتی در محورهای مواصلاتی استان انجام داده و مجموع این اقدامات رضایت‌بخش است.  

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کردستان، عزت‌الله رشیدیان در سفر به استان کردستان و حضور در جلسه اداره‌کل میراث فرهنگی استان کردستان اظهار کرد: با توجه به نگاه ویژه مقام عالی وزارت به موضوع رسیدگی به وضعیت سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های بین‌راهی استان و بررسی‌های انجام شده در این راستا، عملکرد اداره‌کل میراث‌فرهنگی کردستان در روند بهسازی و مرمت سرویس‌های بهداشتی محورهای مواصلاتی مناسب و به‌خوبی در حال انجام است.

مشاور و بازرس ویژه حراست وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: استان کردستان توانست برای دومین سال پیاپی خدمات‌دهی و میزبانی شایسته از زائران اربعین حسینی را در مرز باشماق مریوان داشته باشد.

وی با بیان اینکه عملکرد این اداره‌کل به‌عنوان یک دستگاه فرهنگ‌ساز در رابطه با موضوع عفاف و حجاب نیز مناسب بوده است، عنوان کرد: مسئله فعالیت‌های تبلیغی و ترویج حجاب باید بر مبنای فرهنگ استان باشد.

رشیدیان یادآور شد: مردم استان کردستان میزبانانی مهمان‌نواز برای مسافران و گردشگران هستند و لازم است تدابیر لازم برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری این استان اندیشیده شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان هم در این جلسه گفت: سامان‌دهی سرویس‌های بهداشتی برای ارائه خدمات بهینه به گردشگران و مسافران در کردستان یکی از اولویت‌های این اداره‌کل در استان است که برای این منظور هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

منصور مهرزاد تعداد سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی زیرنظر این اداره در استان را ٤٤ مورد عنوان کرد و افزود: امکان‌سنجی و نیازسنجی وضعیت دقیق جانمایی سرویس‌های بهداشتی در دستور کار و در اپلیکیشن نشان ارسال شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: تعداد ٤٠ تابلوی راهنما برای اعلام مسافت تا سرویس بهداشتی، توسط این اداره‌کل تهیه و با همکاری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نصب شده است.

وی یادآور شد: همچنین طی اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بیش از ١٠٠ بنر و برچسپ با شماره تماس سامانه شکایات مردمی (٠٩٦٢٩) نیز چاپ و در سرویس بهداشتی‌های بین‌راهی نصب شده است.

مهرزاد بیان کرد: بهبود و توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان همواره در اولویت بوده و امیدواریم با ایجاد امکانات مطلوب و خدمات شایسته به گردشگران و مسافران، انگیزه حضور دوباره آنان در کردستان را فراهم کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha