۳۰ درصد داوطلبین نمایندگی مجلس در استان عدم احراز شدند

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: ۵ درصد از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان رد صلاحیت و ۳۰ درصد عدم احراز شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، ابوالفضل رفیعی صبح روز یکشنبه(۲۱ آبانماه) در جلسه شورای اداری استان زنجان با اشاره به اینکه نتایج فرایندهای مختلف انتخاباتی از طریق رسانه‌ها به اطلاع عموم مردم و داوطلبین اطلاع‌رسانی می شود، اظهار کرد:  از ۳۷۴ نفر داوطلب شرکت کننده ۲۳۲ نفر تایید صلاحیت شدند که توسط هیئات‌های اجرایی که به نوعی نمایندگان اقشار مختلف مردم هستند انجام شد.

وی با بیان اینکه هیئات اجرایی شامل ۸ عضو مردمی و معتمدین مردم است، افزود:  این هیئات اجرایی توسط ۳۰ نفر از منتخبان اقشار مختلف انتخاب شده اند که ۳ عضو حقوقی فرماندار، دادستان و مسئول ثبت احوال هستند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان  تاکید کرد: تصمیم‌گیری و رای‌ها از طریق بخش مردمی  بوده و شخص فرماندار هیچ دخالتی در نتایج نداشت و با رعایت اصل قانون و بی طرفی بوده است.

رفیعی با اشاره به اینکه ۵ درصد از داوطلبان نمایندگی مجلس در استان رد صلاحیت و ۳۰ درصد عدم احراز شدند، بیان کرد: مجموعه این دو گروه می‌توانند از طریق هیئات نظارت و در ادامه شورای نگهبان شکایت خود را ثبت کنند.

وی در ارتباط با بحث انتخابات و مراحل آن اذعان کرد: بخش‌نامه‌ای ارسال شده است که تاکید بر عدم استفاده از موقعیت، امکانات، تجهیزات و زمان اداری برای فعالیت تبلیغات انتخابات دارد. 

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با تاکید بر رعایت بی‌طرفی کامل و عدم اقدام به نفع نامزدها و احزاب مخلتف در فرایند انتخابات، بیان کرد: طبق ماده ۷۴ در قانون جدید پیش‌بینی شده است که به منظور ایجاد عدالت انتخاباتی نهادها و دستگاه‌های اجرایی یک ماه قبل از شروع تبلیغات انتخاباتی باید فهرست و مشخصات کاملی که عرفا می‌توانند برای تبلیغات عمومی در انتخابات استفاده کنند با برنامه پیشنهادی به هیئات اجرایی استانی ارائه دهند. 

رفیعی تصریح کرد: در کنار ممنوعیت‌ها با نظر هیئات بررسی تبلیغات استانی اجازه داده شده تا امکانات دستگاه‌ها برای استفاده تمام داوطلبان استفاده شود. 

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha