احیای بافت روستای قلعه ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، گفت: احیای بافت با ارزش روستای قلعه شهرستان زنجان  با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد  در حال تکمیل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،
رضا خواجه ای در جمع خبرنگاران با اشاره به تهیه طرح روستاهای دارای بافت های با ارزش به تعداد۷روستا در سطح استان اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با به کارگیری معماری همراه با ایده‌های جدید و توجه به نکات فنی، موجب احیای روستاها با هدف گردشگری شده، به طوری که در این راستا گام‌های موثری برداشته شده است.

وی با بیان اینکه چهار روستای درسجین، قلعه ، قوزلو و خورجهان (ماهنشان) تهیه طرح شده و روستای لار (زنجان) نیز در سال جاری در دست تهیه طرح است، افزود: همچنین روستاهای انجلین، جزیمق مصوب دفتر مرکزی بنیاد مسکن بوده و در صورت تامین اعتبار مطالعات مربوطه انجام خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، حفظ ارزش ها و ساماندهی بافت های روستایی، احیای فرهنگ و معماری بومی و افزایش سطح کیفی زندگی ساکنان روستایی را از اهداف مهم این نهاد عنوان کرد و افزود: تهیه و اجرای طرح بهسازی و احیای بافت‌های باارزش روستایی، نتایج خوبی داشته و موجب احیای بافت روستاها، جذب گردشگران و ماندگاری مردم در روستاها شده است.

خواجه ای با اشاره به اینکه، بهسازی بافت با ارزش روستایی نقش مؤثری در توسعه صنعت گردشگری دارد، تصریح کرد: بافت کالبدی برخی از روستاهای استان، به دلیل برخورداری از ویژگی‌های خاص معماری، تاریخی و فرهنگی به عنوان میراثی ارزشمند و بجای مانده از نیاکان به شمار می‌رود که از یک سو حفظ و نگهداری آنها از اهمیت فراوانی برخوردار است و از سویی دیگر ضمن ایجاد محیطی مطلوب و جذاب برای روستاییان، با جذب بیشتر گردشگران به رونق و توسعه صنعت گردشگری در این روستاها کمک می کند.

وی به احیای بافت با ارزش روستای قلعه شهرستان زنجان اشاره کرد و گفت: احیای بافت با ارزش روستای قلعه شهرستان زنجان با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد در حال تکمیل است و تاکنون اعتباری بالغ بر ۵۸ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال هزینه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان یادآور شد: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه بهسازی بافت با ارزش روستای قلعه ۷۰ میلیارد ریال است، که در صورت تخصیص اعتبار انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha