۶۷ درصد داوطلبان نمایندگی مجلس در فارس تایید صلاحیت شدند

رئیس ستاد انتخابات فارس گفت: از مجموع یک هزار و ۴۹۵ نفر داوطلب نمایندگی مجلس در ۱۵ حوزه انتخابیه این استان که ثبت نام خود را نهایی کردند، یک هزار و سه نفر معادل ۶۷ درصد ثبت نام کنندگان از سوی هیات های اجرایی و نظارت تایید صلاحیت شدند.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، اسماعیل قزل سفلی در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: میانگین تایید صلاحیت در کشور ۶۴ درصد بود که این میزان در فارس ۶۷ درصد بوده است.

وی ادامه داد: همچنین ۲۸۲ نفر معادل ۱۸ و هفت دهم درصد صلاحیتشان تایید نشد، ۱۷۷ نفر معادل ۱۱ و هشت دهم درصد نیز عدم احرازشان اعلام شد و ۳۳ نفر معادل ۲ و سه دهم درصد نیز در این مرحله انصراف دادند.

او اظهار کرد: بیشترین تعداد داوطلبان نمایندگی مجلس با ۵۳۱ نفر مربوط به حوزه انتخابیه شیراز و زرقان بود که از این تعداد ۳۵۷ نفرشان تایید شدند و کمترین میزان تایید صلاحیت نیز با ۲۷ نفر مربوط به حوزه انتخابیه داراب و زرین دشت است.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: از مجموع یک هزار و سه نفر داوطلب نمایندگی مجلس که در این مرحله صلاحیتشان تایید شد، ۸۸ درصد از آقایان و ۱۲ درصد بانوان هستند.

قزل سفلی افزود: از ۱۸ نماینده فعلی استان در مجلس شورای اسلامی نیز ۱۷ نفر اقدام به ثبت نام کردند که صلاحیت همه آنها تایید شد و نماینده لارستان ، خنج ، گراش ، اوز و جویم هم در انتخابات امسال ثبت نام نکرد.

او اظهار کرد: افراد تایید صلاحیت نشده و عدم احراز شده از امروز یکشنبه بیست و یکم تا چهارشنبه بیست و چهارم آبانماه جاری فرصت دارند اعتراض خود را به شکل کتبی به فرمانداری‌ ارایه دهند یا با مراجعه به پنجره واحد خدمات وزارت کشور به آدرس https://keshvar.moi.ir نسبت به ثبت آن اقدام کنند تا از سوی هیات نظارت استان مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: در انتخابات امسال چهره‌های شاخص و مطرح از سلایق مختلف سیاسی و فکری به میدان آمده اند و از تمام طیف ها در تمام حوزه های انتخابیه مشارکت و حضور دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha