تیم واکنش سریع بانوان راه اندازی می شود

معاون آموزش و برنامه ریزی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: جمعیت هلال احمر برای بانوان فعالی که در استان ها با عنوان تیم های توانا نقش آفرینی می کنند، تیم های واکنش سریع بانوان را راه اندازی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، مجتبی امامیان در حاشیه برگزاری آزمون تیم واکنش سریع نجاتگران زنجانی( براداران)در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات راه اندازی تیم واکنش سریع خواهران،اظهار کرد: از میان علاقمندان برای فعالیت و ارائه خدمات در قالب  تیم های واکنش سریع، ۱۵ نفر از هر استانی بجز استان تهران که ۶۰ نفر است انتخاب خواهند شد.

وی با بیان اینکه نفراتی که به عنوان اعضای تیم های واکنش سریع انتخاب می شوند باید به لحاظ روحی و جسمی آماده بوده، مهارت و تخصص های لازم را نسبت به سایر امدادگران داشته باشند، افزود: باتوجه به تعدد شرکت کنندگان در تیم واکنش سریع تست های آمادگی جسمانی گرفته می شود تا ۱۵ نفر اصلی را انتخاب کنیم.

معاون آموزش و برنامه ریزی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه پس از نهایی شدن اعضای تیم های واکنش سریع، آموزش های ویژه ۲۳۰ روزه برای آنها برگزار خواهد شد، بیان کرد: برخی از این آموزش ها در قالب پودمان های موسسه علمی _ کاربردی هلال احمر برگزار خواهد شد.

امامیان با بیان اینکه این آزمون و تشکیل تیم های واکنش سریع برای یک بار در سطح کشور برگزار می شود، گفت:  باید هر استان ۱۵ نفر آماده برای سه شیفت با پنج نفر فعال داشته تا در حوادث و بلایا نخستین تیم اعزامی به محل حادثه زبده ترین ها باشد.

وی با بیان اینکه اعضای تیم واکنش سریع باید زیر ۳۵ سال، جوان و از آمادگی جسمانی و روحی بسیار بالایی برخوردار باشند، خاطرنشان کرد: در موارد خاص افراد بالای ۳۵ سال که سابقه حضور در ماموریت‌های برون مرزی را داشته و تجربه زیادی دارند که کمک‌کار هلال احمر هستند، جزو تیم‌های واکنش سریع هستند.

این مسئول تأکید کرد: همچنین با توجه به رویکرد رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور حتی راننده‌های خودروهای این تیم ها نیز از بانوان خواهد بود.

امامیان در ادامه با اشاره به برگزاری دوره آموزشی برای رابطان هوایی هلال احمر اظهارداشت: تا ۲ هفته آینده این دوره ها برگزار می شود که در زمان حاضر در حال تدوین طرح تدریس هستیم.

وی همچنین به دوره‌های آموزشی تابان اشاره کرد و گفت: این دوره توان افزایی بانوان امداد و نجات است که در ۱۰ روز آینده و با حضور چهار نفر از هر استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha