کد خبر: 207377
۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۰۷
آغاز کشت گندم در فیروزآباد

کشت گندم در هشت هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان فیروزآباد آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، حبیب کوهکن مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد با اشاره به اینکه رعایت تاریخ کاشت مناسب در رشد و تولید بهینه گیاهان زراعی بسیار مهم است، گفت: کشت گندم در شهرستان فیروزآباد از نیمه آبان ماه آغاز شده است و تا اوایل دی ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۵۰ تن بذر گندم گواهی شده خریداری و بین کشاورزان توزیع شده است، افزود: بذور توزیع شده شامل ۶۴۰ تن بذر گندم آبی از ارقام سیروان، چمران ۲، تیرگان، ترابی، برات، طلایی، تابان، جلال، پایا و ۱۱۰ تن بذر گندم دیم شامل ارقام کوهدشت، قابوس، ساورز و کریم است.

به گفته کوهکن؛ مابقی بذور مورد استفاده به‌صورت خود مصرفی و بعد از ضدعفونی شدن با قارچ کش‌های مناسب زیر نظر کارشناسان تامین می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از بذرهای گواهی شده بر افزایش عملکرد محصول اثر گذار است، بیان کرد: گندم کاران برای تولید بهتر محصول باید تناوب زراعی، عمق کاشت مناسب، تراکم بذور، آبیاری به موقع و استفاده از ادوات کشت مکانیزه را مدنظر داشته باشند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد گفت: کشاورزان با توجه به احتمال وقوع مخاطرات طبیعی و تحت تاثیر قرار گرفتن محصولات نسبت به بیمه محصولات زراعی پاییزه اقدام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha