بیشترین درآمدمان از ناحیه قلک است

مدیر انجمن خیریه کلیوی استان زنجان گفت: بیشترین درآمد این انجمن از ناحیه قلک، تاج گل و بنر است که ماهیانه در حدود ۱۰۰ میلیون تومان درآمد دارد که تمام این درآمد ها صرف هزینه بیماران تحت پوشش قرار میگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، محمدرضا طهماسبی روز چهارشنبه(۲۴آبانماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان بمناسبت هفته حمایت از بیماران کلیوی، با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۲ هزار و ۱۵۰ نفر بیمار دیالیزی ،پیوندی و مراقبتی تحت پوشش این انجمن در سطح استان هستند، اظهار کرد: از این تعداد ۴۶۳ نفر در سه مرکز ولیعصر، انجمن کلیوی و بیمارستان بهمن و ۶ شهرستان خدابنده و خرمدره و ابهر و ماهنشان و ایجرود و طارم خدمات دریافت می‌کنند و تحت درمان دیالیز قرار دارند.

وی افزود: همچنین در جهت جلوگیری از پیشرفت و افزایش بیماران کلیوی در طی این سال ها توانسته ایم با کمک های مردمی یک هزار و ۷۰۰ بیمار را با برنامه‌ریزی‌ها و آموزش های لازم از چرخه دیالیز خارج و به فعالیت اجتماعی بازگردانیم.

مدیر انجمن خیریه کلیوی استان زنجان، با بیان اینکه در حال حاضر ۴۶۳ بیمار کلیوی تحت درمان دیالیز قرار دارند، بیان کرد: در طی سال جاری ۵۸ بیمار جدید نسبت به مشابه سال گذشته افزوده شده است.

طهماسبی با بیان اینکه خوشبختانه در سال جاری تعداد بیماران دیالیزی که مورد عمل پیوند کلیه قرار گرفته است افزایش یافته است، افزود: در ۶ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۱، ۱۱ بیمار پیوند کلیه شدند که امسال تعداد این بیماران، ۱۷ نفر بوده است که تا پایان سال چند مورد بیمار دیگر نیز مورد عمل پیوند قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نوع و تعداد بیماری‌ها در حال افزایش است، خاطر نشان کرد: در این راستا با ایحاد تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش برگزاری کلاس‌های پیشگیری را در کلیه مدارس ۱۴ گانه استان برگزار میکنیم چرا که این آموزش ها باید از سنین کودکی فرا گرفته شود.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر انجمن کلیوی توانسته است با اعتمادسازی و کمک خیرین به حد مطلوب خدمات خود رسیده است، ادامه داد: مجموعه انجمن کلیوی شامل مهمانسرا، بخش اداری، بخش تحقیقاتی و آموزش درمانی است که همگی به صورت گام به گام با کمک خیرین پیش رفته است.

طهماسبی با بیان اینکه خوشبختانه کمک‌های مردمی به بیماران کلیوی نسبت به طی سال های گذشته افزایش یافته است، افزود: بیشترین درآمد این انجمن از ناحیه قلک، تاج گل و بنر است که ماهیانه در حدود ۱۰۰ میلیون تومان درآمد دارد که تمام این درآمد ها صرف هزینه بیماران تحت پوشش قرار میگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha