تشکیل ۱۴۱ پرونده قاچاق در حوزه انبارهای کردستان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان از تشکیل ۱۴۱ پرونده قاچاق در حوزه انبارهای استان به ارزش ریالی ۹ میلیارد ریال خبرداد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کردستان، بختیار خلیقی در چهارمین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان، گفت: بر اساس ماده ۵ و ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور، اداره کل صنعت، معدن و تجارت مکلف به راه اندازی و نظارت بر سامانه جامع انبارها است که این سامانه در ذیل سامانه جامع تجارت راه اندازی و با هماهنگی دبیرخانه قاچاق کالا و ارز استان بر نحوه عملکرد این انبارها نظارت می شود.


وی اظهار کرد: با هماهنگی تمامی دستگاه‌های نظارتی و اجرایی ۴ هزار و ۴۸۴ مورد انبار در حوزه کالاهای کشاورزی، صنعتی و دیگر کالاها در بستر سامانه جامع انبارهای اداره کل صمت، در کردستان ثبت شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه، بازرسی‌های موردی از انبارهای ثبت شده در سامانه جامع تجارت صورت گرفته و همچنین برخی از این انبارها نیز به صورت هوشمند انجام شده است.


خلیقی با بیان اینکه در حوزه بازرسی موردی ۵۸ درصد نسبت به ۷ ماهه سال گذشته رشد داشته ایم، ادامه داد: در حوزه تشکیل پرونده تخلفات قاچاق کالا و ارز مرتبط با انبارهای ثبت شده، در تعداد پرونده‌ها ۱۳ درصد رشد داشته ایم.


وی یادآور شد: در این مدت ۱۴۱ پرونده قاچاق کالا و ارز در حوزه بازرسی از انبارهای کردستان تشکیل شده که ارزش ریالی این پرونده‌ها ۹ میلیارد ریال است و ۱۷۵ درصد از لحاظ ریالی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.


مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: در این مورد هم با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی زیر ربط و دستگاه‌های کاشف گشت‌های مشترکی را داشته‌ایم که ۶۶ مورد گشت مشترک برگزار شده و ۱۴ پرونده به ارزش ریالی یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال تشکیل شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha