آئین نمادین جشن نومعلمان کردستان برگزار شد

طی ویژه برنامه‌ای با حضور نماینده ولی فقیه، مدیرکل آموزش و پرورش و دیگر مسئولان ارشد استان کردستان، از نومعلمان آموزش و پرورش این استان استقبال شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کردستان، نماینده ولی فقیه در کردستان در این جشن، در جمع فرهنگیان جدید الاستخدام شهرستان سنندج، بخش‌های موچش و کلاترزان، ضمن تبریک به نومعلمان، مهم‌ترین شاخصه یک معلم را نوع و کیفیت تدریس او خواند و گفت: برای داشتن یک تدریس موفق و تاثیر گذار، حتما باید شاخص های مرتبط با آن رعایت گردد.

پورذهبی افزود: لزوم رعایت ظواهر فیزیکی، نحوه بیان، آداب تفهیم و اصول ارائه مطالب از جمله مهم‌ترین شاخصه‌ها در این زمینه است.

وی داشتن علم به روز و مطالعه مستمر، برخوداری از اطلاعات دقیق از رشته، در کنار شور و نشاط معلمی را عامل موفقیت معلمان توصیف کرد و با اشاره به دوست شدن با دانش آموزان و برقراری ارتباط عاطفی با آن‌ها گفت: عدم تبعیض بین دانش آموزان، کسب اطلاعات عمومی، ترغیب دانش آموزان به کسب علم جدید، مفید بودن در زمان حضور در کلاس و بهره‌گیری از تمامِ وقت به صورت دقیق و برنامه‌ریزی شده و نهایتاً ارتقاء هویت ملی ضرورت نظام تعلیم و تربیت فعلی است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این مراسم، ضمن تبریک به همه نومعلمان استان کردستان اظهار داشت: امسال بر اساس سیاست های وزارت آموزش و پرورش جشن‌های نومعلمان در سراسر کشور برگزار که خوشبختانه استقبال مطلوبی از آن صورت گرفت.

ناظمی‌جلال با بیان اینکه در سال جاری، ۱۲۰۰ نفر جذب مجموعه آموزش و پرورش کردستان شدند، اظهار داشت: جشن نومعلمان در یک برنامه متمرکز استانی و چند برنامه قطبی در سراسر استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به استخدام های صورت گرفته و شروع یک حرکت امیدبخش و مفید در آموزش و پرورش گفت: امسال با کمبود معلم مواجه بودیم ولی با به‌کارگیری راهکارهای متنوع این چالش را حل نمودیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه معلم دارای جایگاه ویژه‌ای بوده و این امر در سخنان بزرگان دین نیز کاملا واضح است، تصریح کرد: باید این جایگاه قدر شناخته شود و هیچ‌گاه خدشه ای به آن وارد نگردد.

هاشم ناظمی‌جلال به ضرورت توجه به سند تحول بنیادین تاکید کرد و اظهار داشت: اولویت‌های آموزش و پرورش باید با تکیه بر سند تحول بنیادین تعیین و عملیاتی شود.

ناظمی جلال به نقش نومعلمان در مواجه با نسل به‌روز و نوآور گریزی زد و عنوان کرد: از شما انتظار می رود همواره به علم روز مجهز بوده و خود را به روز نگه دارید.

وی در پایان سخنانش با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در آموزش و پرورش گفت: دولت سیزدهم تا بدین لحظه اقدامات بسیار فاخری را در مجموعه آموزش و پرورش به انجام رسانده است که جای تقدیر دارد.

در ادامه این جشن، به صورت نمادین از پوستر جشنواره طرح «درس آزاد» که به همت شورای امور جوانان برگزار می‌شود، رونمایی شد و از برترین‌های این شورا در سال‌ اخیر تقدیر به‌عمل آمد.

اجرای موسیقی و پخش مستند «جوانمردی» از دیگر برنامه‌های جشن نومعلمان بود.

در پایان برنامه، نومعلمان سوگندنامه معلمی را هم‌خوانی کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha