۵ میلیارد تومان بسته معیشتی توسط بسیج در قوچان توزیع می شود

فرمانده سپاه ناحیه قوچان گفت: هم‌زمان با هفته بسیج ۵ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان بسته معیشتی در قالب ۳ هزار و ۵۰۰ بسته در میان نیازمندان قوچان توزیع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی، سرهنگ پاسدار علی زرقانی در نشست خبری خود به مناسبت هفته بسیج اظهار کرد: برنامه‌های هفته بسیج امسال هول شعار «بسیج امید ملت ایران» برنامه‌ریزی‌شده و از ۲۹ آبان ماه تا ۵ آذر ادامه خواهد داشت.

فرمانده سپاه ناحیه قوچان تجلیل از خادمین جهادی، تربتی، امنیتی و … بسیج را یکی از رویکردهای این هفته در قوچان دانست و خاطرنشان کرد: تمام اقدامات در ۳ سطح پایگاهی، حوزه‌ای و ناحیه‌ای برنامه‌ریزی‌شده اما توجه به نشاط و امیدآفرینی در برنامه‌ها به‌عنوان یک شاخص و اصل در نظر گرفته‌شده است.

وی با اشاره به توزیع ۲۰ سری جهیزیه میان نوعروسان نیازمند در این شهرستان گفت: این اقدام در راستای اجرای طرح جوانی جمعیت و کمک به ازدواج آسان بوده که ارزش ریالی کل بسته‌ها با اقلامی همچون یخچال‌فریزر، اجاق‌گاز، جاروبرقی، تلویزیون، ماشین لباسشویی و … ۸۰۰ میلیون تومان است.

زرقانی از توزیع ۳ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی توسط گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی در سطح روستاها و حاشیه شهر خبر داد و افزود: هر بسته معیشتی شامل برنج، مرغ، رب، ماکارونی، حبوبات، روغن و … بوده که ارزش ریالی هرکدام یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و با نام‌گذاری به نام هر شهید میان نیازمندان توزیع می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه قوچان با تأکید بر اهمیت نشاط و پویایی در جامعه گفت: برگزاری مسابقات فوتسال و والیبال در قالب جشنواره ورزشی بسیج و پیاده‌روی عمومی و خانوادگی در این راستا برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی به‌منظور بهره‌برداری از ۳ پروژه عمرانی در قالب ساختمان حوزه‌های مقاومت در این شهرستان بیان کرد: بسیج سازندگی در قالب اشتغال‌زایی ویژه بسیجیان برای راه‌اندازی یک کارگاه خیاطی و یک کارگاه ساخت درب اتوماتیک ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات به هرکدام پرداخت کرده که به‌طور مستقیم ۱۴ نفر اشتغال‌زایی کرده است.

زرقانی از برگزاری مسابقه و لیگ جت با محتوای جهاد تبیین ویژه یک هزار دانش‌آموز قوچانی در قالب ۲۰۶ تیم خبر داد و تصریح کرد: افتتاح مرکز رشد علمی و پژوهشی بسیج در دو دانشگاه صنعتی قوچان و شهید رجایی به‌منظور حمایت از نخبگان و استفاده از ظرفیت علمی بسیج در این ایام برنامه‌ریزی‌شده است.

فرمانده سپاه ناحیه قوچان یادآور شد: بهره‌برداری از ۳ منزل مسکونی که توسط جهادگران در باجگیران ساخته‌شده، برگزاری جشنواره مالک اشتر، اکران فیلم‌های فرهنگی، برگزاری یادواره‌های شهدا به‌صورت خانگی و آبروی محله، اعزام تیم‌های پزشکی و دامپزشکی به روستاها، کارگاه سوار رسانه و فضای مجازی، همایش سفیران هدایت و نشست‌های بصیرتی از دیگر برنامه‌های اجرایی در هفته بسیج امسال خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha