پروژه مسکونی فجر در قالب مسکن ملی ساخته می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: براساس تفاهم نامه های منعقد شده فی مابین وزارت راه و شهرسازی با دیگر وزارتخانه ها و سازمانها ، برای کارکنان مجموعه های دولتی واحدهای مسکونی با عنوان پروژه فجر در قالب طرح نهضت ملی مسکن ساخته می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،
اصغراسماعیلی در پاسخ به ابهامات در مورد پروژه فجر متعلق به یکی از ادارات دولتی، در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه برای تعدادی از کارکنان دستگاه های دولتی و براساس تفاهم نامه های منعقده در قالب طرح نهضت ملی مسکن تخصیص پروژه شده اند، اظهار کرد: اولویت تامین زمین در این تفاهم نامه ها از سوی طرف تفاهم می باشد و در صورت عدم زمین مازاد دستگاه های دولتی, وزارت راه و شهرسازی موظف است نسبت به تامین زمین و تعریف پروژه اقدام ند.

وی با بیان اینکه برخی از  پروژه های نهضت ملی مسکن شهر زنجان در این خصوص تعریف شده  و در حال اجرا می باشند، ابراز کرد: بحث طراحی و تخصیص پروژه های مذکور در قالب تامین مسکن کارکنان دولت بوده و برخی از نهادها نیز با تخصیص اراضی خود جهت استفاده از تسهیلات بانکی و دیگر مزایای طرح نهضت ملی مسکن, در این طرح قرار گرفته اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان ،با بیان اینکه متقاضیان پروژه های یاد شده همانند سایر پروژه ها دارای فرم «ج» سبز هستند، تصریح کرد: همچنین این متقاضیان باید حائز شرایط دیگر طرح نهضت ملی از جمله عدم مالکیت و عدم برخورداری از تسهیلات بانکی (حوزه مسکن) بوده و اقساط اعلامی نیز در موعدهای مقرر می بایست واریز گردد.

اسماعیلی، به اسامی سازمان هایی که با وزارت راه و شهرسازی تفاهم نامه منعقد کرده اند اشاره کرد و بیان داشت: وزارت آموزش و پرورش، سازمان صدا و سیما ، کمیته امداد امام خمینی (ره) , سازمان بهزیستی, وزارت اقتصاد و دارایی ،وزارت دادگستری، وزارت جهاد کشاورزی،وزارت علوم و تحقیقات، وزارت کشور، ثبت اسناد کشور، بنیاد شهید و امور ایثارگران, وزارت دفاع و نیروهای مسلح(سپاه_ارتش و نیروی انتظامی)، مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور و کارکنان خودِ وزارت راه و شهرسازی... از جمله این سازمانها هستند که در چهارچوب ابلاغ قانون جهش تولید و ضوابط ابلاغی وزارت راه و شهرسازی در قالب نهضت ملی، تفاهم نامه ای و فناوری نوین قابلیت اقدام دارد.

وی بیان داشت: دستگاه های دولتی و سازمان های مختلف می توانند با معرفی اراضی مازاد به اداره کل راه و شهرسازی در قالب طرح نهضت ملی مسکن برای کارکنان خود پروژه تعریف کرده و براساس تفاهم نامه های منعقده از مزایای طرح نهضت ملی مسکن استفاده کنند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha