انجام بیش از ۸ کیلومتر حفاری فیبر نوری در شهر زنجان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان از انجام بیش از ۸ کیلومتر حفاری فیبر نوری در شهر زنجان جهت توسعه دسترسی پرسرعت ارتباطات ثابت خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، حامد سرایی در جمع خبرنگاران  اظهار کرد: در راستای طرح فیبر نوری منازل و کسب و کارها، توسعه فیبر نوری در شهر زنجان به شرکت آسیاتک واگذار شده که در این راستا تا کنون در مناطق سرجنگلداری، وحیدیه، شهرک نگین، و بخش هایی از خیابان های امام خمینی، خواجه نصیرالدین طوسی، هفده شهریور، شهید بسطامیان، شهید شکارچی و نیز کمربندی خیام حفاری های مربوط به داکت گذاری فیبر نوری انجام پذیرفته است.

وی با اشاره به حجم سرمایه گذاری حدود ۵۰۰ میلیارد تومانی در شهر زنجان برای پروژه توسعه فیبر نوری منازل و کسب و کارها افزود: این سرمایه گذاری از سوی شرکت آسیاتک انجام می پذیرد که بخشی از آن مورد حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می باشد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان، بیان کرد: امیدواریم با تحقق این طرح بزرگ، مشکلات مربوط به محدودیت شبکه توزیع درون شهری برای دسترسی به اینترنت پرسرعت برطرف شود و مشترکین بتوانند اینترنت بر روی بستر فیبر نوری با سرعت هایی معادل چند ده برابر سرعت اینترنت ADSL را تجربه کنند.

سرایی عنوان کرد: حفاری های انجام شده با عرض حداکثر ۱۰ سانتی متر و با حداقل تخریب در سطح آسفالت انجام می پذیرد، از این رو با توجه به حجم و گستردگی پروژه در سطح شهر، و به رغم تلاش در انجام طراحی مسیرها با کمترین میزان حفاری در خیابان های آسفالت شده صورت می گیرد.

وی ضمن تشکر از شهرداری زنجان بابت مشارکت در طرح فیبر نوری منازل و کسب و کارها گفت: با این حال انتظار می رود میزان همکاری شهرداری زنجان در پیشبرد پروژه افزایش یابد چرا که تاکنون فقط ۳ درصد از کل پروژه حفاری معابر و خیابان ها انجام شده است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha