اجرای ۱۶۷ طرح  آسفالت معابر روستایی در سال جاری

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، گفت: در سال جاری ۱۶۷ پروژه آسفالت معابر روستایی از محل اعتبارات قیر یارانه ای در سطح استان اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،رضا خواجه ای در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال جاری ۱۶۷ پروژه آسفالت معابر روستایی با اعتبار ۶۲۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات قیر یارانه ای در سطح استان اجرا شده است.
وی با بیان اینکه، با اجرای طرح تامین قیر رایگان و مشارکت دهیاران تاکنون اقدامات مناسبی در زمینه آسفالت معابر روستاهای این استان برداشته شده‌است، افزود: این پروژه ها با  مساحتی بالغ بر ۶۲۵ هزار  مترمربع از سوی این نهاد و  مشارکت دهیاری ها انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، بیان کرد: اعتبارات قیر یارانه ای فرصت خوبی برای بهسازی محیط های معابر روستایی در راستای ارتقا بهداشت محیط عمومی، هدایت آب های سطحی، ارتقا کیفیت محیط زندگی، ایجاد نشاط و انگیزه برای تثبیت جمعیت در روستاها که خواستگاه تولید و احیای صنایع دستی و گردشگری روستاها است.

خواجه ای یادآور شد: مبلغ اعتبار مصوب جهت اجرای طرح هادی درسال جاری  برای ۸۳ روستا  به میزان  ۴۵۴ میلیارد ریال   و جهت تهیه طرح بازنگری برای ۷۴ روستا  به میزان  ۶۲ میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه، توسعه مناطق روستایی با ایجاد زیرساخت های لازم و زمینه های مناسب، از اهداف اصلی بنیاد مسکن است، ادامه داد: خدمات ارزشمند بنیاد مسکن در سطح روستاها باعث جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها، تثبیت جمعیت در روستاها و همچنین ساماندهی و رفع مشکل این قشر شده است، که امیدواریم با  هماهنگی و همکاری بیشتر  میان دستگاه های اجرایی، نهادها و مردم گام های موثرتری در جهت توسعه و آبادانی روستاها برداشته شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: تعداد اجرای طرح هادی در روستاهای بالای۲۰ خانوار ،  ۴۴۸ روستا با میانگین ۶۳/۷%  درصد بوده که بالاتر از میانگین اجرای طرح هادی کشوری می باشد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha