موج جدید بارشی کردستان را فرا می گیرد

معاون توسعه پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی موج جدید بارشی از امروز وارد استان شده و تا اواسط هفته جاری ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت طبنا از کردستان، علی پناهی اظهار کرد: پیش‌بینی‌ها نشان می دهد بتدریج از امروز یکشنبه تا اوایل صبح روز سه شنبه شاهد فعالیت موجی در شمال غرب کشور هستیم که موجب افزایش پوشش ابر، مه، گاهی وزش باید شدید (بخصوص برای روز دوشنبه) در بعضی ساعات رگبار باران با احتمال رعد و برق و در ارتفاعات، گردنه‌ها و مناطق سردسیر استان بارش برف و کولاک می شود.

وی افزود: انتظار می رود میزان بارش‌ها در نیمه غربی استان همچون شهرستان‌های بانه، مریوان، سروآباد و غرب شهرستان‌های سقز و دیواندره قابل توجه تر باشد.

معاون توسعه پیش بینی هواشناسی کرستان اضافه کرد: این شرایط می‌تواند باعث اّبگرفتگی معابر و اختلال در ترددهای بین شهری و روستایی در مناطق یادشده شود، شرایط وقوع بارش برای سایر مناطق استان کمتر است.

به گفته وی از روز سه شنبه تا روز پنجشنبه نیز پدیده غالب پوشش ابر، گاهی وزش باد، مه و غبار صبحگاهی در پاره‌ای از نقاط استان خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین از فردا دوشنبه تا آخرهفته با توجه به فعالیت سامانه بارشی و خروج آن از سطح منطقه میانگین دمای شبانه روزی نسبت به امروز بتدریج سه تا پنج درجه کاهش داشته و هوا سردتر می‌شود به گونه‌ای که انتظار داریم صبح روز چهارشنبه در بیشتر مناطق استان یخبندان شبانه و صبحگاهی رخ دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha