تفکر راهبردی اساتید؛ از سرمایه های مهم کشور به شمار می رود

اعضای کارگروه جنوب فرهنگستان علوم پزشکی با همراهی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گرد هم آمده و پیرامون مهم ترین اولویت های این حوزه، گفت و گو کردند.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، رییس دانشگاه در این نشست با اشاره به اهمیت برگزاری نشست های کارگروه جنوب فرهنگستان علوم پزشکی گفت: در این کارگروه از تجارب موفق اساتید و پیشکسوتان این حوزه، استفاده مطلوب می شود.

دکتر «سید وحید حسینی» با بیان اینکه تفکر راهبردی اساتید، از سرمایه های مهم کشور به شمار می رود، افزود: اساتید افتخار دانشگاه هستند و با آینده نگری و تفکر راهبردی، باعث پیشرفت و ارتقای حوزه های مختلف در کشور می شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست با اشاره به تدوین سند راهبردی علوم دارویی دریایی و همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دستور تشکیل کارگروه پیگیری این سند راهبردی را صادر کرده و اعضای آن نیز در این نشست معرفی شدند.

تفکر راهبردی اساتید؛ از سرمایه های مهم کشور به شمار می رود

دکتر حسینی بر ضرورت شناسایی، تحقیق، تفکر و به کارگیری ایده های نوآور و خلاقانه این کارگروه برای ارتقای علوم دارویی دریایی در جنوب کشور تاکید کرد.

دکتر «محمود نجابت» مشاور عالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست بر اهمیت اجرای سند راهبردی علوم دارویی دریایی در جنوب کشور در راستای ارتقای سلامت جامعه و حوزه دارویی این منطقه تاکید کرد.

تقویت تعامل صنعت و سلامت، در سند راهبردی علوم دارویی دریایی

رییس کارگروه جنوب فرهنگستان علوم پزشکی نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت بالای فرهنگستان علوم پزشکی در جنوب کشور و معرفی به عنوان یکی از کاگروه های فعال در فرهنگستان علوم پزشکی کشور گفت: سند راهبردی علوم دارویی دریایی یک نوآوری در این حوزه محسوب می شود که همکاری بین دو مجموعه علوم پزشکی شیراز و بوشهر، نشانگر یک حرکت بین بخشی در راستای پیشبرد اهداف این صنعت و حوزه سلامت است.

دکتر «کامران باقری لنکرانی» با بیان اینکه سند راهبردی علوم دارویی دریایی با ایده دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شیراز مطرح شده است، افزود: این برنامه هم اکنون با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حال برنامه ریزی و پیاده سازی است.

توانمندی حوزه سلامت جنوب کشور به عنوان قطب علوم دارویی دریایی

همچنین در این نشست دکتر «سید علی ملک حسینی» استاد ممتاز دانشگاه علوم پزشکی شیراز و عضو فرهنگستان علوم پزشکی، تاکید کرد: باید با نوآوری در علوم دارویی دریایی، جنوب کشور به عنوان یک قطب در این حوزه تبدیل شود و اعتباری که برای این پروژه در نظر گرفته می شود، به نفع مردم و کشور است.

تفکر راهبردی اساتید؛ از سرمایه های مهم کشور به شمار می رود

استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز در این نشست، استفاده از ظرفیت دریایی، در حوزه سلامت به ویژه صنعت دارویی کمک کننده دانست.

دکتر «ایرج نبی پور» در این نشست ضمن ارایه گزارشی از فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در زمینه علوم دارویی دریایی، تبدیل جنوب کشور به سکوی صادرات تولیدات فرآورده های دارویی دریایی و کسب مرجعیت علمی منطقه خلیج فارس در حیطه «فارماکوگنوزی دریایی» را جزء چشم انداز این سند عنوان کرد.

در این نشست اعضای کارگروه جنوب فرهنگستان علوم پزشکی نیز دیدگاه ها و پیشنهادات خود را در خصوص سند راهبردی علوم دارویی دریایی بیان کردند.

در نشست کارگروه جنوب فرهنگستان علوم پزشکی که با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد، از دکتر «ایرج نبی پور» استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تقدیر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha