مشکل کمبود نیروی کارشناسی داریم/ جذب ۷۸ نفر نیروی تخصصی در استان

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان، با بیان اینکه در حال حاضر در دستگاه های اجرایی استان نیروی کارشناسی نداریم، گفت: طی دو سال اخیر حدود ۶۰ نفر افراد باتجربه در استان بازنشسته شده است و جایگزینی برای این افراد صورت نگرفته است و استانداری و تمام دستگاه ها با مشکل نیروی انسانی مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، مرتضی شهامی روز دوشنبه(۶ آذرماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با موضوع طرح استخدامی شهید زین الدین، اظهار کرد: بر اساس این طرح استخدامی در جهت توسعه استان
به دنبال جذب در پست های کلیدی و تخصصی استان رفتیم.

وی با بیان اینکه این آزمون مستقل از آزمون فراگیر استخدامی است، افزود: فرآیند ثبت نام آزمون از روز پنجشنبه ۲ آذر ماه تا روز شنبه ۱۱ آذر ماه بر روی سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به آدرس ir.hrtc قرار دارد.

معاون توسعه و مدریت منابع استاندار زنجان، خاطر نشان کرد: کارت شرکت در آزمون، از روز ۵ دیماه ۱۴۰۲ بر روی سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی قرار خواهد گرفت و آزمون در روز جمعه ۸ دیماه ۱۴۰۲ در مراکز استانها برگزار خواهد شد.

شهامی با بیان اینکه این سهمیه ۷۸ نفری در سه بند و با شرایط خاص برای جوانان مؤمن، نخبه، متخصص، انقلابی، تحول خواه و واجد شرایط در جایگاه‌های مدیریتی و کارشناسی دستگاه‌های استان زنجان در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد : این جذب ها در استان زنجان، اداره کل ارتباطات، تعاون و کار، جهاد کشاورزی، استانداری، حفاظت محیط زیست، راه و شهرسازی، راهداری، صنعت و معدن و تجارت و سازمان مدیریت دارای خواهند بود.

این مسئول با بیان اینکه همچنین ۱۰ نفر از نخبگان بومی استان برای جذب در جایگاه‌های کلیدی دستگاه‌های اجرایی بر اساس بند ۲ این شیوه نامه صورت می‌گیرد، اظهار کرد: در مورد نخبگان نیز تعریف خاصی وجود دارد و نخبه علمی تنها مورد نظر نیست بلکه ممکن است فردی نخبه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بوده و تحول آفرین باشد که این افراد از سوی بنیاد نخبگان مورد تایید قرار میگیرند.

شهامی با بیان اینکه در حال حاضر در دستگاه ها نیروی کارشناسی نداریم،بیان کرد: طی دو سال اخیر حدود ۶۰ نفر افراد باتجربه در استان بازنشسته شده است و جایگزینی برای این افراد صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه استانداری و تمام دستگاه ها بشدت در خصوص نیروی انسانی مشکل دارند، گفت: این تعداد جذب در استان عدد غیر عادی و بیش از حد نیار نیست و در این طرح زین الدین در کل کشور ۳ هزار نیروی متخصص جذب خواهند شد و نیاز کشور بالاتر از این مقدار است.
انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha