۲۲۰ واحد صنعتی در کردستان آمادگی ثبت برند را دارند

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در از مجموع یک هزار و ۲۷ واحد صنعتی در استان، ۱۵۰ واحد بهره مند از برند یا اسامی تجاری هستند و ۲۲۰ واحد آمادگی ثبت برند دارند.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کردستان، بختیار خلیقی در جلسه هماهنگی برگزاری همایش معرفی برندهای صنعتی استان کردستان، با اعلام این خبر اظهار کرد: در سطح کشور برندسازی خوبی برای واحدهای تولیدی استان انجام نگرفته و انتظار می رود با پتانسیل های موجود در استان از ظرفیت همایش برای جذب سرمایه گذاران جدید استفاده شود.


بختیار خلیقی تصریح کرد : ارتباط صنعت و دانشگاه تنگاتنگ و ضروریست و ارتباط این ۲ حوزه بستر توسعه و پیشرفت و برندسازی را در بحث صنایع استان فراهم می کند.


وی افزود: پتانسیل های خوبی در استان در بحث صنایع شیمیایی، صنایع روشنایی، داروی، گیاهی، لوازم خانگی، غذایی، لبنی، محصولات پتروشیمی، صنایع معدنی و فرش داریم و صاحب برند هستیم، ولی متاسفانه در سطح کشور معرفی نشده اند.


مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: کردستان در حال حرکت به سمت صنعتی شدن است و متاسفانه به شدت کمبود زمین صنعتی برای امر سرمایه گذاری داریم و انتظار می رود در این همایش مشکلات و نیازهای صنعتی و تولیدی بازگو شود.

خلیقی با اشاره به اینکه معرفی استان به عنوان استان صنعتی با توجه به ظرفیت های موجود آن ضروری است، اظهار داشت: استان کردستان هزار و ۲۷ واحد صنعتی دارد که ۱۵ درصد آن یعنی معادل ۱۳۱ واحد صنعتی غیر فعال است و با توجه به نهضت فعالسازی واحدهای راکد خوشبختانه به همراه شهرک صنعتی تاکنون ۲۶ واحد راکد فعالسازی شده است.


وی افزود: عزم مسئولان استان فعال سازی واحدهای غیر فعال بوده و یکی از واحدهایی که راکد بود، کارخانه ذوب آهن سابق قروه است که با شرکت برسم لعل احیا می شود و انتظار می رود اشتغال زایی ۲ هزار نفر را در شهرستان قروه با سرمایه گذاری ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در زمینه فرو منگنز، سیلیسوس منگنز و زنجیره فولاد داشته باشد.

خلیقی یادآور شد: در سال جاری خوشبختانه با توجه به جامعه هدف ۹۰ هزار نفری و پتانسیل خوب در زمینه تولید فرش دستبافت یک پود سنندج و فرش آهنین بیجار برند جهانی دریافت کرده ایم.


وی ادامه داد: ۷۰ درصد لامپ کشور در بانه ساخته می شود و به قطب تولید لامپ تبدیل شده ایم و در خصوص لوازم خانگی خرد هم در کشور حرفی برای گفتن داریم اما آنگونه که باید برندهای کردستان در کشور معرفی نشده اند.


مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در حال حاضر ۱۱ واحد صنعتی لوازم خانگی در بانه فعال بوده و همچنین ۵ طرح با پیشرفت ۶۰ و ۳ طرح نیز با پیشرفت ۳۰ درصد در دست اجرا است.


خلیقی اظهار داشت: همچنین در بحث تولید لامپ کم مصرف ۶ واحد فعال داریم و ۳ طرح با ۶۰ درصد پیشرفت و یک طرح با ۲۰ درصد پیشرفت در دست اجرا است.


وی افزود: در حال حاضر تولید کنندگان در خصوص ثبت سفارش و تامین ارز با مشکل روبرو هستند و باید با برگزاری چنین همایش هایی مسئولان را مجاب به همکاری بیشتر با واحدهای تولیدی و صنعتی استان کنیم.


مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه باید پتانسیل های استان را به کشور و جهان معرفی کنیم، گفت: کردستان رتبه اول تولید گندم، در زمینه توت فرنگی رتبه اول، سیب زمینی رتبه پنجم، صنایع معدنی رتبه ۵ کشور و همچنین در حوزه معادن پنجمین استان معدنی کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha