تعرفه جدید گاز تغییر نکرد/جزئیات پاداش میلیونی کم مصرف ها

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان، گفت:بر اساس مصوبه دولت، تعرفه گاز در سال ۱۴۰۲، بدون تغییر نسبت به سال قبل و صرفاً با اصلاح دامنه پلکان مصرف گاز از ۷۵ مترمکعب به ۱۰۰ مترمکعب همراه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،
رحیم سلیمانی‌نژاد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در راستای فرهنگ سازی مصرف بهینه گاز طبیعی مشوق‌هایی در قالب پاداش و ارائه تخفیفات ویژه گازبها برای مشترکان کم مصرف گاز در نظر گرفته شده است، گفت: بر اساس ابلاغیه هیات دولت در راستای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه و صرفه جویی گاز، تخفیفات میلیونی برای مشترکانی که مصرف گاز خود را کاهش دهند در نظر گرفته شده است.

وی با تأکید بر رعایت اصول مصرف بهینه و ایمن گاز، افرود: بر اساس ابلاغیه شورای عالی امنیت ملی، گازبهای مشترکینی که در بازه زمانی ۱۵ دی ماه تا ۱۵ بهمن ماه حداکثر ۷۰ درصد مصرف پله سوم اقلیم مربوطه را داشته باشند بصورت ۱۰۰ درصد رایگان محاسبه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان، با اشاره به دیگر مشوق‎های هیات دولت در راستای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه گاز افزود: در صورت کاهش حداقل۱۰درصدی مصارف گاز خانگی به نسبت دوره مشابه سال گذشته، به ازای هر متر صرفه‌جویی مبلغی معادل ۵ برابر هزینه فرآورش، انتقال و توزیع به مشترک پرداخت خواهد شد که این مبلغ تا سقف ۳۵ درصد صرفه جویی قابل پرداخت خواهد بود.

سلیمانی نژاد همچنین از مشوق‌های مصوب شرکت ملی گاز در بخش‌های مصرفی به غیر از گاز خانگی خبر داد و اذعان داشت: در صورت صرفه جویی بیش از ۱۰ درصدی مدارس، دانشگاه‌ها، خیریه‌ها، اماکن ورزشی و مذهبی، مجتمع‌های تجاری و اماکن گردشگری، به ازای هر یک واحد درصد صرفه جویی، مشمول تخفیف هزینه گازبها دوره صورتحساب به میزان۱۰واحد درصد خواهند شد و این تخفیف گازبها تا سقف ۴۰ درصد قابل اعمال در صورتحساب دوره است.

وی با بیان اینکه مشترکانی که مصرف گاز خود را کاهش دهند پاداش خوبی دریافت می‌کنند، ادامه داد: مشترکین غیر خانگی در صورت عدم استفاده از سوخت جایگزین و با انجام راهکارهای مناسب کاهش مصرف گاز مانند انجام اصلاحات بهینه سازی مصرف گاز در موتورخانه‌ها و سیستم‌های گاز سوز خود، با ظرفیت ‌۵ هزار مترمکعب در ساعت و بیشتر در صورتی که در دوره سرد سال حداقل در ۵ روز متوالی مصارف خود را نسبت به روزهای گذشته خود حداقل ۳۰ درصد کاهش دهند متناسب با حجم گاز صرفه جویی شده مشمول۱۰ درصد بخشودگی گازبهای دوره خواهند شد.

تعرفه جدید گاز تغییر نکرد/جزئیات پاداش میلیونی کم مصرف ها
تخفیفات میلیونی کم مصرف ها 

تعرفه‌های جدید گازبها، بدون تغییر مشابهه سال گذشته محاسبه می‌شود 

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان در بخش دیگری ازسخنان خود به با بیان اینکه تعرفه‌های جدید گازبها، بدون تغییر و همراه با اصلاح دامنه مصرف محاسبه می‌شود، یاد آور شد: بر اساس مصوبه دولت، تعرفه گاز در سال ۱۴۰۲، بدون تغییر نسبت به سال قبل و صرفاً با اصلاح دامنه پلکان مصرف گاز از ۷۵ مترمکعب به ۱۰۰ مترمکعب همراه بوده است. 

سلیمانی نژاد با اشاره به اینکه تعرفه‌ها بصورت پلکانی و در قالب ۱۲ پله تدوین و ابلاغ شده است و تعرفه هر پله به مصارف مازاد بر پله قبلی اعمال خواهد شد، بیان کرد: تعرفه هر پله در دوره سرد سال دقیقاً مشابه تعرفه‌های ابلاغی سال ۱۴۰۱ است و صرفاً الگوی مصرف بر اساس آخرین اطلاعات مصرف و شرایط آب و هوایی کشور و همچنین در راستای کاهش هزینه خانوارها تغییر یافته است.

وی با اشاره به اینکه الگوی مصرف گاز متناسب با مناطق جغرافیایی و اقلیم آب و هوایی شهرهای کشور تعیین شده است و مشترکین در شهرهای مختلف بر اساس وضعیت آب و هوایی محل مصرف از الگوهای متفاوتی برخوردار هستند،گفت: به منظور اعمال دقت نظر و همچنین بررسی شرایط آب و هوایی مناطق مختلف کشور، اقلیم‌های آب و هوایی توسط پژوهشکده هواشناسی کشور تعیین و به شرکت ملی گاز ایران اعلام می‌شود که طبق گزارش‌های این پژوهشکده استان زنجان در اقلیم یک قرار گرفته است.

این مسئول همچنین به برنامه‌های شرکت گاز در راستای محرومیت‌زدایی و حمایت از مدد جویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی اشاره کرد و اذعان داشت: گازبهای افراد تحت پوشش سازمان‌های حمایتی در دوره سرد و گرم سال تا سقف مصارف پله ۳ آنها رایگان خواهد بود و تنها گازبهای مصارف مازاد بر پله ۳ را پرداخت خواهند کرد.

هشدار شرکت گاز در خصوص رعایت ممنوعیت‌های ابلاغی 

سلیمانی نژاد، در پایان به ممنوعیت‎های قانونی مصرف گاز از ابتدای آذر تا پایان بهمن ماه اشاره و تاکید کرد: استفاده از گاز طبیعی به منظور گرمایش استخرهای خانگی تا پایان بهمن ماه، استفاده از وسایل انرژی بر در فضای باز و فروش گاز به مراکز استخراج رمز ارز تا پایان بهمن ماه ممنوع است و درصورت عدم رعایت مشترکین طبق قانون برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha