عفونت لوزه سوم از زبان متخصص گوش و حلق و بینی

لوزه سوم یا «ادنویید» قسمتی از بافت لنفاوی است که در پشت حفره بینی قرار دارد. لوزه سوم به همراه لوزه های کامی و بافت های لوزه قاعده زبان، قسمتی از سیستم دفاعی بدن در مقابل عوامل عفونی مثل باکتری ها و ویروس ها محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر «کامیار ایروانی»، متخصص گوش و حلق و بینی و عضو هیات علمی گروه گوش و حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت : لوزه سوم یا «ادنویید» قسمتی از بافت لنفاوی است که در پشت حفره بینی قرار دارد. لوزه سوم به همراه لوزه های کامی و بافت های لوزه قاعده زبان، قسمتی از سیستم دفاعی بدن در مقابل عوامل عفونی مثل باکتری ها و ویروس ها محسوب می شود.

وی افزود: بر خلاف باور تعدادی از افراد جامعه، وجود لوزه ها برای بدن ضروری بوده و باعث افزایش مقاومت، نسبت به عفونت ها، به ویژه در کودکان می شود.

وی خاطر نشان کرد : در مواردی به علت عفونت های مکرر، افزایش اندازه بیش از حد لوزه سوم به وجود می آید که باعث خرخرهای شبانه و حتی وقفه تنفسی(اپنه)، افزایش میزان سینوزیت در کودکان و همینطور افزایش میزان عفونت های گوش میانی و کاهش شنوایی می شود.

او گفت : در اینگونه موارد چنان که عفونی شدن و بزرگ شدن لوزه سوم به درمان دارویی پاسخ ندهد، نیاز به مراجعه به پزشک و جراحی و برداشتن لوزه سوم وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha