کد خبر: 208385
۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۰۸

اهدای ۴۰۰۰ جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی کردستان

هم اکنون بیش از ۹۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان موجود است
اهدای ۴۰۰۰ جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی کردستان

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان گفت: از سوی مرکز مبادله کتاب کتابخانه ملی ایران چهار هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کردستان، معصومه حسنی خونسار با اعلام این خبر اظهار کرد: این تعداد کتاب در راستای کمک به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و حمایت از کتابخانه‌های عمومی و در قالب هزار و ۳۰۰ عنوان با موضوعات متنوع و مختلف اهدا شده است که می تواند به غنی‌سازی مخازن کتابخانه‌های عمومی کمک کند.

وی افزود: کتاب‌های اهدایی توسط این نهاد، پس از تایید و استعلام و ثبت در سامانه، بر اساس نیاز در قفسه کتابخانه‌ای عمومی سراسر استان قرار می گیرد تا اعضا و علاقه مندان بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان با بیان اینکه کتابخانه ملی تا پیش از این نیز در چند نوبت، کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان کردستان اهدا کرده است، گفت: مرکزمبادله کتابخانه ملی سال گذشته نیز بیش از هشت هزار جلد کتاب به کتابخانه های عمومی استان اهدا کرد.

وی با اشاره به اهدای حدود ۱۱ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان در سال جاری، یادآور شد: این کتاب‌ها توسط مردم، مرکز مبادله کتابخانه ملی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، انتشارات قلم چی و خیرین به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شد.

حسنی خونسار در ادامه با تاکید بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی در جامعه، گفت: طرح "اهدای کتاب، اهدایی دانایی" با هدف غنی سازی منابع کتابخانه‌ای از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی در حال برگزاری است.

وی به فعالیت ۵۴ باب کتابخانه عمومی نهادی در استان کردستان اشاره و اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۹۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان موجود است و علاقه مندان می‌توانند با حضور در این مراکز فرهنگی از آن‌ها بهره‌مند شوند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha