رویه دولت پیشگام بودن مردم در فعالیت ها است

سخنگوی دولت با بیان اینکه رویه دولت این بوده که مردم پیشگام بوده و دولت حامی باشد، گفت: در سال ۱۴۰۱ تجارت خارجی ایران رکوردار تاریخ کشور بعد و قبل از انقلاب شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، علی بهادری جهرمی امروز در نشست با فعالان فرهنگی، رسانه‌ای و طلاب خراسان جنوبی اظهار کرد: دولت سیزدهم در ابتدای فعالیت خود با مشکلات بسیاری مواجه بود و در هشت سال گذشته دولت قبل خطی بود که متکی به نگاه امام در راستی و استمرار حرکت امام نبود و این راهبردهای اشتباه مشکلات بسیاری را ایجاد کرده بود که مردم و دولت گریبانگیر آن شده بودند.

وی تصریح کرد: دولت باید اقدامات راهبردی را سرلوحه کار خود قرار می‌داد یکی برگشت به مسیر پیشرفت و دوم مدیریت بحران‌های مقطعی بوده است.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه یکی از حوزه‌های راهبردی، حوزه فرهنگ بوده است، گفت: در دولت قبل مسیر حرکت براساس سند ۲۰۳۰ بود و در عمل به جای مصوبات شورای فرهنگ سند ۲۰۳۰ ها در مسیر عمل قرار گرفته بود و هزینه‌هایی داده می‌شد.

وی یادآور شد: در زمینه فرهنگی به معنای عام کلمه مسیر به گونه‌ای بود که فرهنگ نمی‌توانیم و نمی‌شود در بین مردم نهادینه شود.

سخنگوی دولت افزود: در دولت قبلی این فرهنگ را رواج می‌دادند که اگر کاری بخواهد شکل بگیرد کلید در دست بیگانگان و نه در دست نخبگان ایرانی است، بنابراین در این دولت باید این مسیر به کلی تغییر می‌یافت.

جهرمی بهادری افزود: فاصله داشتن از مردم و نبود در میدان‌های مردمی و فاصله افتادن بین خط مردم و دولت در دولت گذشته ایجاد شده بود و برعکس مسیری بود که امام آن را در پیش گرفتند بنابراین در این دولت در کنار مردم بودن در راستای فعالیت‌ها قرار گرفت.

وی یادآور شد: در دولت گذشته در حوزه فضای مجازی مسیر به گونه‌ای طراحی شد و حرکت می‌کرد که اساساً زمین بازی رسانه‌ای ما توسط دشمن طراحی می‌شد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه در هشت سال گذشته عمد داشتند که این مسیر پیش رود، بیان کرد: دولت با این فضا مواجه می‌شود و باید آن را به مسیر فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی برگرداند.

جهرمی بهادری اضافه کرد: این امر نیاز به زمان دارد که آثار هشت ساله بازسازی و اصلاح شود و کلید حل مشکلات مردم هستند که باید دیده شوند.

وی گفت: امروز موضعی که از دولت در اجلاسیه های بین المللی دیده می‌شود تریبونی برای گفتمان سازی و بیان نگاه مردم و مطالبه این گفتمان‌ها در سطح جهان است و نمادی از ایران پیشرفته به جهان برده می‌شود.

جهرمی بهادری با بیان اینکه گفتمان حمایت از مقاومت و ایستادگی جزو گفتمان‌های اصلی بوده و این یعنی مردم می بیینند دولت در حوزه‌های مختلف گفتمان خود را تغییر داده است، بیان کرد: وقتی مقامات حکمرانی در گذشته به جای افتخار به خود، کلید حل مشکلات را آن طرف آب جستجوی می‌کنند از جوانان و نوجوان انتظاری به غیر از این نبوده و ریلی که گذاشته شده مهاجرت است.

وی افزود: در تغییر این مسیر دولت باید ریل گذاری می‌کرد و ریل دولت همکاری با تمام قوا بوده است.

سخنگوی دولت یادآور شد: دولت دو گانگی با خود و دیگر نهادهایی که همکاری می‌کنند ندارد و امر ولی این بوده که مسیر دولت این گونه باشد.

وی گفت: امروز اگر رهبری فرمایشی دارند و فرقی نمی‌کند که با چه گروهی باشد آیت الله رئیسی این بیانات را تکلیف به دستگاه‌های مختلف می‌کنند و دستورات را ابلاغ می‌کنند تا محقق شود و در حد توان دولت بر روی زمین نماند.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه اصلاحاتی در دولت سیزدهم در حوزه فرهنگی اتفاق افتاد، بیان کرد: سعی شد در این دولت تعداد بیمه شدگان خبرنگاری دو برابر شود، به صندوق حمایت از خبرنگاران سه برابر بودجه آن توسط دولت کمک شد تا حمایت‌های موثرتری داشته باشد و هدیه روز خبرنگاران چند برابر شد.

جهرمی بهادری اضافه کرد: در شورای اطلاع رسانی در سطح ملی دوره‌های آموزشی حضوری و مجازی برای رسانه‌ها و روابط عمومی برگزار شده و باید توسعه یاید.

وی تصریح کرد: آزمون اختصاصی برای کارشناسان روابط عمومی نداشته ایم و قرار است این جذب‌ها با برگزاری این آزمون‌ها صورت گیرد و آموزش‌های ضمن خدمت نیز برگزار شود.

سخنگوی دولت یادآور شد: یک درصد از اعتبارات طرح‌های کلان باید به حوزه رسانه‌ای تخصیص داده شود و باید این مصوبه دولت مطالبه شود.

جهرمی بهادری با بیان اینکه در مسیر تولید آثار رسانه‌ای مطلوب نبوده ولی اقدامات خوبی صورت گرفته است، افزود: به طور مستمر ارکان رسانه‌ای دولت با مجموعه‌های مردمی در حوزه روایت و گفتمان پیشرفت فعال و در تعامل بوده و و هر چقدر کار کنیم با توجه به تمرکز دشمن در این زمینه کم است.

وی تصریح کرد: در این دولت هر سه ماه یک بار گزارش عملکرد تولید می‌کنیم چون تغذیه و محتوا نیاز بوده و مسیرهای مختلف سوژه‌ای در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه رویه دولت این بوده که مردم پیشگام بوده و دولت حامی باشد، اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱ تجارت خارجی ایران رکوردار تاریخ کشور بعد و قبل از انقلاب شد.

جهرمی بهادری گفت: دولت زیرساخت را فراهم کرد و فضای کشورهای مقصد در زمینه تجارت خارجی را فراهم کرد.

وی ادامه داد: دولت رویه اش این بوده که مردمی عمل شود و هر کجا مردمی عمل نشده مربوط به این دولت نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha