اجرای ۷ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: امسال ۷ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره با اعتباری بالغ بر ۷۸۰ میلیارد ریال در دست اجرا قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،علی محمد نادرخانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۷ طرح آب رسانی در شهرستان خرمدره در حال اجرا قرار دارد اظهار کرد: ایجاد خط انتقال شمال شهر خرمدره به طول ۴ کیلومتر و طرح آبرسانی به این شهر با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال از جمله این طرح ها است.

وی افزود: این طرح همچنین شامل احداث دو باب مخزن با حجم ۹۰۰۰ متر مکعب و اعتباری معادل ۶۰ میلیارد ریال است که با بهره برداری از آن شمال و مرکز شهر خرمدره تحت پوشش خدمات پایدار آب قرار می گیرند.

سرپرست شرکت آبفا استان زنجان بیان کرد: آبرسانی به مساکن ملی شهر خرمدره نیز به تعداد ۱۲۶ واحد و با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال از دیگر طرح های در دست اقدام در شهر خرمدره است که تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

نادرخانی گفت: آبگیری از چاه های شماره ۱۴ و ۱۵ خرمدره نیز با دبی ۵۵ لیتر بر ثانیه و اعتبار ۶۰ میلیارد ریال از دیگر طرح های آبرسانی در شهر خرمدره است که در دست اجرا قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: طرح آبرسانی به فاز ۳ شهرک گلدشت خرمدره و سایت اداری این شهر نیز به تعداد ۱۴۰۰ قطعه و با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال در دست اقدام است.

این مسئول به نصب و راه اندازی ۱۰ دستگاه شیر فشارشکن هوشمند در سطح شهر خرمدره نیز اشاره کرده و گفت: این طرح با هدف ایجاد توازن در تقاضا و توزیع عادلانه آب در خرمدره اجرا شد که موجب کاهش هدر رفت آب و همینطور کاهش حوادث و اتفاقات آب در خرمدره می شود.

نادرخانی ادامه داد: پیاده سازی سامانه DMA در شبکه توزیع آب خرمدره نیز دیگر طرحی است که در دستور کار قرار داشته و با اجرای این طرح بررسی میزان آب بدون درآمد، پیشگیری از هدر رفت آب و حفظ منابع آبی محقق خواهد شد.

وی تأکید کرد: با اجرای این طرح شناسایی، ارزیابی نشت های موجود و تعیین مولفه های آب بدون درآمد در تخمین میزان هدر رفت نیز محقق میشود.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha