کسب رتبه برتر توسط دانشگاه علوم پزشکی جهرم

دانشگاه علوم پزشکی جهرم، رتبه کامل در محور شفافیت سازی در "کارگروه توسعه مدیریت" ارزیابی عملکرد دستگاه های دولتی استان را بدست آورد

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، جلسه ای با حضور رییس، معاونین و برخی از مدیران دانشگاه و دکتر محسن راجی رییس گروه ارزیابی و توسعه دستگاه های اداری استان در خصوص بررسی شاخص های عمومی دانشگاه در "کارگروه توسعه مدیریت و اصلاح نظام اداری و مدیریتی " در سالن شهید ایرانمنش دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه دکتر راجی گفت: شورای راهبری توسعه مدیریت دستگاه های اجرایی ملی و استانی در جهت اجرای سیاست های کلی نظام اداری و نقشه راه اصلاح نظام اداری، "کارگروه توسعه مدیریت" در واحد های استانی تشکیل داده است. این کارگروه مسئولیت اجرای تکالیف تعیین شده در قانون مدیریت خدمات کشوری و نیز ساماندهی کمیته های تخصصی مرتبط با مسائل مدیریتی و اداری را بر عهده دارد. بر اساس قوانین مصوب این کارگروه، دستگاه های اجرایی کشور ملزم به رعایت سه مولفه مهم در امر خدمت شامل عدالت، رضایت و بهره وری هستند.

وی بیان کرد که طبق دستورالعمل های استانی در حال حاضر 66 دستگاه اجرایی در استان در"کارگروه توسعه مدیریت" بر اساس سنجه ها و شاخص های مورد نظر در بخش عمومی، مورد ارزیابی قرار می گیرند. به گفته وی دانشگاه علوم پزشکی جهرم از جمله دستگاه های اداری است که توانسته در برخی از شاخص های عمومی، رتبه خوب و حتی کامل را بدست آورد.

وی در ادامه افزود: در محور شفافیت که یکی از مهم ترین سنجه ها در "کارگروه توسعه مدیریت" است و شامل انتشار اطلاعات مالی، قراردادها، مناقصه ها و... می شود، این دانشگاه بسیار عملکرد عالی داشته و توانسته 100 % امتیاز را بدست آورد.

دکتر محمد رحمانیان رییس دانشگاه در ادامه این جلسه بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی جهرم به عنوان متولی در امر آموزش و تربیت دانشجویان و ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به مردم عزیز، تمام تلاش خود را گذاشته تا بتواند در این امر بهترین عملکرد را داشته باشد. ایشان بیان فرمودند که ارزیابی زمانی اثر بخش می باشد که نتایج آن در راستای پویایی سیستم ، ارتقا سطح بهره وری و رضایت بیشتر ذینفعان گردد.

وی در ادامه بیان کرد: از چند سال گذشته تا کنون در حوزه های مختلف دانشگاه مانند آموزش، توسعه مدیریت، درمان، بهداشت و دارو و غذا که جزء شاخصه های اختصاصی در امر توسعه مدیریت است، عملکرد ها و اتفاقات خوبی صورت گرفته که به موجب این اقدامات در سال گذشته دانشگاه موفق شد در حوزه آموزش رتبه کامل را بدست آورد و جایگاه مطلوب در حوزه درمان و بهداشت را از آن خود کند.

دکتر مهدی مصلی نژاد معاون توسعه مدیریت دانشگاه در ادامه بیان کرد: در راستای اجرای برنامه عملیاتی "کارگروه توسعه مدیریت" دستگاه های اجرایی استان، دانشگاه 5 کمیته تخصصی شامل ساختار و فناوری های مدیریتی، توسعه دولت الکترونیک و هوشمند سازی، سرمایه انسانی، سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم و مدیریت عملکرد تشکیل داده است که تحقق برنامه های نقشه راه اصلاح نظام اداری، انتقال و تبادل تجربیات میان ستاد دستگاه و واحدهای تابعه در استان، نظارت و ارزیابی عملکرد و... از اهدافی بوده که این کمیته ها دنبال می کنند.

به گفته وی در راستای تحقق این امر برنامه های عملیاتی و گزارشات دانشگاه را طی سال های گذشته تا کنون مستند سازی کرده ایم و هدفمان اصلاح هر فعالیت و ارتقاء آن به جایگاه قابل قبول است. تلاش دانشگاه سعی بر داشتن سیستم پویا با بازرخورد مطلوب بوده که طی 2 الی 3 سال گذشته اقدامات موثری د رحوزه های محتلف صورت گرفته است.کسب رتبه برتر توسط دانشگاه علوم پزشکی جهرمکسب رتبه برتر توسط دانشگاه علوم پزشکی جهرمکسب رتبه برتر توسط دانشگاه علوم پزشکی جهرمکسب رتبه برتر توسط دانشگاه علوم پزشکی جهرم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha