اعزام ۳۳۸ پزشک عمومی و متخصص به شهرستان های استان فارس

رییس اداره پزشکان معاونت درمان دانشگاه علوم پرشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از اعزام ۱۹۳ پزشک متخصص، ۹۲ دستیار طرح یک ماهه و ۵۳ پزشک عمومی به شهرستان های استان فارس از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر «امید نیکو» گفت: توزیع پزشکان با هدف رفع نیاز مردم مناطق مختلف استان، برای جلوگیری از مراجعه بیماران به مرکز استان برای دریافت خدمات درمانی انجام شده است.

او با بیان اینکه مناطق محروم در اولویت توزیع پزشکان قرار دارند، افزود: بر این اساس، رشته های تخصصی نظیر داخلی، اطفال، زنان و زایمان، قلب و عروق، بیهوشی، جراحی عمومی، رادیولوژی و روانپزشکی که بیشتر مورد نیاز هستند، در اولویت قرار می گیرند.

دکتر نیکو تاکید کرد: تلاش معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ایجاد شرایطی است تا تمامی هم استانی ها در شهرستان های مختلف، بتوانند از امکانات درمانی مطلوب برابر برخوردار باشند.

این مقام مسوول در دانشگاه افزود: در حال حاضر مراکز قطب های درمانی استان در طول شبانه‌روز، تمامی تخصص های اصلی و مورد نیاز را دارا هستند و در سایر بیمارستان های استان نیز متخصصان درحال خدمت رسانی به بیماران هستند.

رییس اداره پزشکان معاونت درمان دانشگاه از فراهم بودن امکانات پانسیون و تسهیلاتی برای اسکان متخصصان نیز خبر داد و افزود: در راستای افزایش ماندگاری پزشکان متخصص در استان، زمینه سازی و امکانات مناسبی با همکاری معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه فراهم شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha