خدمات «داوطلبانه و با ایمان» یک عبادت والا و ارزشمند است

نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر با اشاره به اینکه اهداف و اصول جمعیت هلال احمر منطبق با آموزه‌های اسلامی است، خاطرنشان کرد: عمل داوطلبی به مانند عمل صالح با ایمان ارزشمند است. بر اساس منابع دینی، داوطلبی یک عبادت والا است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت(طبنا)، حجت الاسلام والمسلمین معزی، در این مراسم به تبیین و تشریح فعالیت داوطلبانه بر اساس آموزه‌های دینی و معارف قرآنی پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین معزی، در آغاز سخنان خود با تبریک این روز به خانواده بزرگ جمعیت هلال احمر از زحمات و تلاش‌های صورت گرفته در عرصه داوطلبی درکشور تقدیر کرد.

وی فلسفه وجودی نهضت صلیب‌سرخ و هلال احمر را بر پایه حس بشردوستی و با اراده آزاد و بدون انگیزه سودجویانه برشمرد و تصریح کرد: «اگر می‌خواهید در این عرصه با استعانت از معرفت قرآنی حرکت کنید، باید خدمات داوطلبانه در راه خدا و با اخلاص در عمل همراه باشد.»

وی خدمات داوطلبانه در هلال احمر بر مبنای اهداف نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر را حرکتی برای کاهش رنج بشر و ایجاد صلح، صفا، برابری و برگرفته از حس بشردوستی دانست.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی در ادامه به تبیین سه واژه قرآنی احسان، انفاق و تعاون پرداخت و یکی از واژگان مترادف با داوطلبی را احسان برشمرد و تصریح کرد: احسان در منابع دینی بسیار مورد توجه دین قرار گرفته است و حتی بالاتر از عدل یاد شده است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در ادامه به تبیین واژه قرآنی انفاق پرداخت و افزود: انفاق بسیار در عرصه مختلف معنوی و مادی، علمی و اعتبار اجتماعی اهمیت دارد و خدمات داوطلبانه هم همین است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی با اشاره به اینکه انفاق خلل‌های شکل‌گرفته در جامعه انسانی را پر می‌کند، افزود: انفاق فاصله طبقاتی را کاهش می‌دهد و انسان را به یکدیگر نزدیک می‌کند. تعاون واژه دیگری بود که در این مراسم نماینده رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کرد.

وی یکی از مصادیق تعاون را دستگیری از مظلومان دانست و بر لزوم ترویج یاری‌گری در عصر کنونی تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در بخش دیگری از سخنان به انتقاد از رفتار دو گانه دولت‌های غربی در موضوع جنگ غزه اشاره کرد و افزود: جهان امروز جهان دوگانه است چرا که غربی‌ها از سویی خود را مدافع حقوق بشر می دانند  و از سویی دیگر مدافع حمله وحشیانه اسرائیل به مردم بی دفاع غزه می‌شوند.

وی ادبیات به کار رفته در رسانه‌های جوامع غربی را نیز مایه تاسف دانست و گفت: در رسانه‌های غربی برای شهیدان فلیسطینی از لفظ مردن اما برای سربازان اسرائیلی‌ها از لفظ کشته شدن استفاده می‌کنند.

وی در این‌باره ادامه داد: بی‌طرفی در رسانه‌هایی که غربی‌ها ادعایش را دارند، فریبی بیش نیست.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی با اشاره به اینکه  سکوت کشورهای داعیه‌دار حقوق بشر در فاجعه نسل‌کشی در غزه یک جنایات است، افزود: ملت ایران اسلامی همواره ثابت کرده که یاری‌گر مردم مظلوم غزه و محور مقاومت است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در پایان یاد و خاطره شهیدان غزه را گرامیداشت و مقاومت مردم غزه در این جنگ را ارزشمند برشمرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha