احصاء تعاونی‌های مرزنشین در کردستان و حمایت از آنها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ تعاونی مرزنشین در استان وجود دارد، بر احصاء تعاونی‌های مرزنشین و حمایت از آنها بعنوان یک از اولویت‌های وزارت کار تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان، فرزاد پیشکاری در دیدار با ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک سنندج، به تشریح اقدامات اداره‌کل کار استان در خصوص تعاونی‌ها پرداخت و اظهار کرد: احصاء تعاونی‌های مرزنشین و حمایت از آنها از مهمترین اولویت‌های وزارت کار است.

وی، با اشاره به تفاهم‌نامه بین وزارت کار و سازمان گمرک کشور، خواستار تعامل بیشتر در راستای خدمت رسانی به تعاونی‌های مرزنشین و تعاونی‌های صادرات محور شد.

پیشکاری به عمده‌ترین هدف شکل‌گیری تعاونی مرزنشینان در ابعاد اقتصادی و اجتماعی در کشور پرداخت و افزود: بهره‌گیری مناسب از مبادلات مرزی برای اعمال سیاست توسط دولت، جهت‌دهی به فعالیت مرزنشینان از قاچاق کالا به سمت تجارت سالم، امکان تأمین مناسب مواد غذایی و کالاهای ضروری در مناطق مرزی از جمله این اهداف است.

وی همچنین پیشگیری از مهاجرت و توقف تخلیه جمعیتی این مناطق، بهبود وضع معیشتی مردم از طریق تأمین درآمد برای آنان و استفاده مرزنشینان از مزایای قانون مبادلات مرزی را از دیگر اهداف تشکیل تعاونی مرزنشینان خواند و اظهار داشت: مهم‌ترین گام در حمایت از تعاونی‌های مرزنشین برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌های لازم به منظور ایجاد تحول ساختاری در این تعاونی‌ها و سوق دادن آن به تولیدی شدن، به جای توزیعی بودن صرف است.

مدیرکل کار کردستان با بیان اینکه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گمرک استان در راستای خدمت‌رسانی به تعاونی‌های صادرات محور و مرزنشین استفاده بهینه خواهیم کرد، گمرک را از سازمان‌های کلیدی در حوزه اقتصاد خواند و گفت: صادرات واحدهای تولیدی و تعاونی‌ها مرهون زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی و جهادی گمرک است.

پیشکاری با بیان اینکه حمایت از واحدهای تولیدی و تعاونی‌های صادر کننده موجب توسعه اقتصادی استان خواهد شد، گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این راستا تمام تلاش خود را بکار گرفته و از سرمایه‌گذاران و صادر کنندگان حمایت کامل خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha