ارایه خدمت درمانی به بیش از ۲ میلیون بیمار در بیمارستان های دولتی فارس

به گفته مدیر امور بیمار ها و مراکز تشخیصی و درمانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در ۶ ماهه نخست سال جاری، بیش از ۲ میلیون بیمار در بیمارستان های دولتی تحت پوشش دانشگاه، خدمات درمانی دریافت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) ازفارس، دکتر «کامران راسخ» گفت: در ۶ ماه نخست سال جاری، بیش از ۲ میلیون بیمار برای دریافت خدمات درمانی به بیمارستان های دولتی تحت پوشش دانشگاه، مراجعه کردند که از این تعداد، ۵۳۱ هزار و ۵۹۱ بیمار در بیمارستان های استان بستری شدند که این میزان در مقایسه با همین بازه زمانی در سال گذشته، رشد ۱۲ درصدی را نشان می دهد.

او ادامه داد: مقایسه آمار مراجعه بیماران به درمانگاه های دانشگاهی در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ نیز نشان از رشد ۴ درصدی ویزیت بیماران در درمانگاه های دولتی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز دارد.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه، انجام بیش از ۳۸ هزار و ۲۱۳ عمل جراحی اورژانسی و ۱۶۵ هزار و ۴۲۳ عمل جراحی الکتیو در بیمارستان های دولتی را از دیگر فعالیت های حوزه درمان دانشگاه در ۶ ماه نخست سال جاری عنوان کرد.

دکتر راسخ با بیان اینکه درصد اشغال تخت در بیمارستان های دانشگاهی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ۶ ماه نخست سال جاری، ۷۳ درصد بوده که نزدیک به استاندارد کشوری است، افزود: ۷۸ درصد تخت های بیمارستانی موجود در استان فارس، دانشگاهی و دولتی بوده که نشانگر سهم بالای دولت در حوزه درمان فارس است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha