زنجان میزبان سی امین اجلاس سراسری نماز

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان، گفت:سی امین اجلاس سراسری نماز با عنوان “نماز نسل نو با تمرکز بر نقش مدرسه، مسجد و دانشگاه” نیمه اول دی ماه امسال به میزبانی استان زنجان اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،
حجت‌الاسلام علی یوسفی، در خصوص سی امین اجلاس سراسری نماز به میزبانی استان زنجان اظهار کرد: اجلاس سراسری نماز یکی از مهمترین همایش‌های فرهنگی و مذهبی است که هر ساله در کشور برگزار می‌شود و و مقام معظم رهبری در ۲۹ اجلاس گذشته با صدور پیام، نقشه راه و راهبرد ترویج فرهنگ نماز را به نهادها، دستگاه‌ها و اقشار مختلف تبیین فرمودند.

وی افزود: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بر تقویت نماز نسل نو، امسال هم موضوع اجلاس «نماز نسل نو» با تکیه بر نقش مسجد، مدرسه و دانشگاه است و مقالات خوبی به کمیته علمی این اجلاس ارسال شده است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه این اجلاس در دی‌ماه سال جاری و به میزبانی استان زنجان برگزار می شود، ادامه داد: رئیس ستاد استانی اجلاس بر عهده استاندار بوده و کمیته‌های مختلف از جمله کمیته فرهنگی و فوق برنامه، پشتیبانی و آماده‌سازی فضای اجلاس، علمی، کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی و سایر موارد تشکیل شده است.
حجت الاسلام یوسفی به برگزاری جلسات هماهنگی این اجلاس با حضور دستگاه های اجرایی اشاره کرد و گفت: با حضور دستگاه‌های مرتبط با بخش فرهنگ مثل آموزش و پرورش، وزارت علوم، دانشگاه فرهنگیان، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، نهادهای فرهنگی و حوزه‌های علمیه راهبردها مورد تبادل نظر قرار می‌گیرد.

وی  با اشاره به اینکه برنامه‌های خوبی برای آشنایی نوجوانان و دانش‌آموزان با بحث نماز و احکام و آداب آن انجام شده است، تصریح کرد: به همین منظور برنام «عهدواره به رنگ قنوت» ویژه ۴۰ مدرسه متوسطه اول در قالب اردوی یکروزه برگزار می شود.

این مسئول از اجرای نمایش میدانی«آواز پرجبرئیل» از اوایل دی ماه در محل نمایشگاه بین المللی کاسپین زنجان خبر داد و گفت: این نمایش با موضوع فلسفه و ترویج نماز برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام یوسفی همچنین به برنامه دوره مدیریت مسجد و شیوه های جذب نسل نو به نماز در مساجد در حسینیه اعظم زنجان خبر داد و افزود: این دوره ویژه ائمه جماعات روحانیون طلاب پایه ششم به بالا با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی قرائتی و با هدف مدیریت و توانمندسازی ائمه جماعت مساجد و شیوه ارتباط با نسل نو و جذب جوانان و نوجوانان به نماز در مساجد اجرا می‌شود.

وی از برگزاری نشست های نمازشناسی ویژه دانش آموزان و خانواده ها خبر داد و گفت: با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ویژه برنامه های متعددی با رویکرد هنری، آموزشی، تولید محتوا، کتاب صوتی و تولید پادکست با محوریت نماز دردست اقدام است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha