آمادگی جهش در روابط فارس و عمان در همه زمینه ها داریم

دکتر ایمانیه با تاکید بر اینکه آمادگی جهش در روابط فارس و عمان در همه زمینه ها را داریم: در نگاه مردم ایران و به ویژه فارس و شیراز کشور عمان و مردم آن مردمانی با اخلاق، با اصالت و انسان هایی اهل اعتدال شناخته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر محمدهادی ایمانیه در دیدار با قیس بن محمد الیوسف وزیر صنعت عمان در شیراز گفت:آمادگی داریم که با اتاق بازرگانی عمان نسبت به قبل همکاری جدی تری داشته باشیم.
دکتر محمد هادی ایمانیه افزود: ما در شیراز تولید دارو، سرم و تجهیزات پزشکی داریم و در ارتباط با تولید دارو و صنایع دارویی نیز آماده همکاری با کشور عمان هستیم.

وی ادامه داد: در نگاه مردم ایران و به ویژه فارس و شیراز کشور عمان و مردم آن مردمانی با اخلاق، با اصالت و انسان هایی اهل اعتدال شناخته شده‌اند.
او اظهار کرد: با توجه به اینکه فارس حدود پنج میلیون جمعیت دارد و امکانات جغرافیایی این استان و چهار فصل بودن آن باعث شده در عرصه‌های کشاورزی، باغداری، گردشگری و مسائل مرتبط با صنعت و معادن یکی از استان های پیشرو باشد، در تمام این امور با هماهنگی و حمایت دولت زمینه همکاری فراهم است.

استاندار فارس، با بیان اینکه سطح ارتباط ایران و عمان متناسب با میزان علاقمندی مردم کشورمان به کشور عمان و مردمان آن نیست افزود: انتظار است که در سفر امروز هیات تجاری عمان به فارس شاهد جهش روابط فارس و عمان در زمینه های مختلف همکاری باشیم.
ایمانیه گفت: با توجه به وجود منطقه ویژه اقتصادی و شهر سلامت شیراز، آماده هرگونه همکاری در زمینه تامین زمین و صدور مجوزها جهت سرمایه گذاری هستیم.


قیس بن محمد الیوسف نیز در این دیدار، روابط ایران و عمان را عمیق، استراتژیک و تاریخی دانست و افزود: سفر اخیر سلطان عمان به ایران (خرداد 1402) نیز بیانگر اهمیت این روابط است.

وی ادامه داد: هیثم بن طارق آل سعید، سلطان عمان در این ضمن اینکه بر گسترش روابط تجاری و اقتصادی تاکید کردند اما این روابط را در افق مورد نظر ندانست و معتقد بود که روابط اقتصادی ۲ کشور همپای روابط سیاسی رشد و پیشرفت نکرده است.

او اظهار کرد: امروز نیز ما در استان فارس و شهر شیراز حضور یافته ایم تا نقطه نظرات و دیدگاه مسئولان استان را در جهت گسترش روابط دو جانبه بشنویم و گاهی در جهت تقویت روابط تجاری برداریم.

وزیر تجارت، صنعت و توسعه سرمایه گذاری سلطنت عمان گفت: روابط مسقط و شیراز نیاز به هیچ توضحی ندارد و بسیار مستحکم است و بیشترین تجار و بازرگانانی که به عمان می آیند از شیراز هستند اما ما به دنبال گسترش این روابط هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha