مطالعات طرح گاز رسانی به ۴۷ روستای زنجان انجام شده است

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: مطالعات و امکان سنجی اولیه طرح گازرسانی به ۴۷ روستا در استان زنجان صورت گرفته است که با اخذ مجوز و تامین اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح‌ها درصد روستاهای برخوردار از گاز طبیعی به بیش از ۹۹ درصد خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، رحیم سلیمانی نژاد در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه همه مردم در همه اقصی نقاط کشور حق دارند از نعمت پاک و ارزان گاز طبیعی بهره‌مند شوند،  اظهار کرد: در حال حاضر با همت و تلاش مسئولان شرکت گاز استان زنجان ۹۴.۳ درصد خانوارهای روستایی از نعمت گاز برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه اجرای گاز رسانی به ۷۰ روستای دیگر در دست اجرا است، افزود: با تکمیل این تعداد پروژه ضریب بهره‌مندی روستاهای استان از گاز طبیعی به بیش از ۹۷ درصد خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان،با بیان اینکه برای گاز رسانی ۴۷ روستای دیگر مطالعات و امکان سنجی‌های اولیه صورت گرفته است، تصریح کرد: با اخذ مجوز و تامین اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح‌ها پیش بینی می‌شود درصد روستاهای برخوردار از گاز طبیعی به بیش از ۹۹ درصد برسد.

سلیمانی نژاد ایجاد توازن بهره‌مندی از گاز در نقاط مختلف استان را از اهداف اصلی طرح‌های در دست مطالعه اعلام کرد و افزود: روستاهایی که طرح شبکه گذاری و گاز رسانی آنها مورد مطالعه قرار گرفته است بیشتر روستاهای شهر زنجان، طارم، ماهنشان و سلطانیه است که به نسبت کل روستاهای استان درصد نفوذ گاز در آنها پایین‌تر است.

با تکمیل گاز رسانی به روستاها مردم ۴ ماه فرصت استفاده از سوخت مایع را دارند

 وی خاطر نشان کرد: روستاهایی که طرح شبکه گذاری و گاز رسانی در آنها به بهره‌برداری رسیده است، بعد از نصب انشعابات ۴ ماه فرصت دارد برای انجام لوله کشی داخلی و نصب کنتور اقدام کنند و در این مدت می‌توانند از سوخت مایع استفاده نمایند.

این مسئول از تمایل مردم برای استفاده از سوخت پاک و ارزان گاز طبیعی خبر داد و افزود: با هماهنگی‌های انجام شده با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان خانوارهای روستایی، تا تکمیل فرآیند اشتراک پذیری و استفاده از گاز طبیعی از سوخت مایع طبق سهمیه بندی بهره‌مند خواهند شد .

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha