دود ناشی از حریق مینی پالایشگاه بیرجند مشکل تنفسی ایجاد نمی‌کند

مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: حریق مینی پالایشگاه هیدروکربن منطقه ویژه اقتصادی به دلیل تولید گازهای سبک و انتشار آن در جو هوا، برای مردم مشکل تنفسی ایجاد نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری سلامت از بیرجند، سید محمدرضا حسینی اظهار داشت: روز گذشته مینی پالایشگاه تولید هیدروکربن در بیرجند دچار حریق شد و دود ناشی از سوختن مواد نفتی در آسمان شهر منتشر شده است.

وی افزود: در این حریق مانند احتراق‌ها همه مواد نفتی در دکل‌های نفتی یا پالایشگاه‌ها، گازهای سبک، حتی سبک تر از هوا تولید و داخل جو منتشر می شود که برای انسان ضرری ندارد.

مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: دود ناشی از این احتراق به سطح زمین نمی رسد لذا آلودگی خاصی جز احساس بوی سوختنی مواد به وجود نمی آورد.

حسینی تصریح کرد: پیش‌بینی شده با توجه به مسیر جهش باد و فاصله‌ای که محل حریق از نقاط مسکونی دارد نگرانی خاصی برای مردم شهر بیرجند وجود نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: از روز گذشته به دنبال آتش‌سوزی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، نیروهای اورژانس در محل حادثه حاضر شدند و از آنجایی که این اتفاق در ساعات اولیه صبح رخ داده و کارخانه تخلیه شده بود، حادثه انسانی و مجروح نداشت.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha