کد خبر: 209049
۲۰ آذر ۱۴۰۲، ۲۱:۱۲

آغاز سنجش سلامت جسمانی نوآموزان پیش دبستانی در کردستان

۲۰ مرکز جامع در استان به نوآموزان خدمات سنجش سلامت ارائه می دهند
آغاز سنجش سلامت جسمانی  نوآموزان پیش دبستانی در کردستان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان از آغاز طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان مراکز پیش‌دبستانی استان در سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ خبرداد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کردستان، هاشم ناظمی جلال در نشست ستاد هماهنگی افتتاحیه برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان مراکز پیش دبستانی استان، پوشش ۱۰۰ درصدی سنجش نوآموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۲_۱۴۰۱ را نشان از مدیریت مطلوب و پیش‌بینی‌های درست در این زمینه دانست و گفت: از بین‌رفتن ترس و واهمه اولیاء، از جمله عوامل تسریع در امر سنجش سلامت نوآموزان بود.

ناظمی‌جلال با قدردانی از همکاری بهزیستی و علوم پزشکی استان در این خصوص، مشارکت همگانی در امر سنجش را لازم و ضروری دانست و گفت: حس مسئولیت در تحصیل مطلوب نوآموزان و جلوگیری از بروز نارسایی‌های احتمالی، سبب کاهش هزینه‌ها و پیشرفت مورد انتظار در آموزش خواهد شد.

وی تخصصی‌تر شدن نیروی انسانی و همچنین الکترونیکی شدن فرایند نوبت‌گیری و سنجش در رویکرد جدید سنجش نوآموزان را عامل تسهیل در ارائه خدمات به مردم دانست و بر جلوگیری از تحمیل هزینه‌های بیشتر بر خانواده نوآموزان تأکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان به موضوع اطلاع‌رسانی به اولیاء کودکان و نیز تجهیز مراکز جامع سنجش استان نیز پرداخت و با اشاره به لزوم پیگیری این موضوع توسط صداوسیما و رسانه‌های محلی و همچنین اداره‌کل نوسازی مدارس استان، خاطرنشان کرد: پوشش مشمولین جدید سنجش نیازمند لوازم، تجهیزات، ابتکار و پیگیری مداوم است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان، این طرح را یکی از گلوگاه‌های اصلی تاثیرگذار در آموزش دانش‌آموزان عنوان کرد و اظهار داشت: شناسایی به موقع مشکلات و نارسایی‌ها به منظور مداخله به‌هنگام و جای‌دهی فرد در سیستم آموزشی، از اهداف این طرح است.

طالب محمدی پوشش ۱۰۰ درصدی ۳۰ هزار و ۵۸۱ نوآموز در سال تحصیلی ۱۴۰۲_۱۴۰۱ را در دو نوبت عنوان کرد و گفت: از مهرماه تا پایان آذر ۱۴۰۱، تعداد ۸ هزار و ۳۲۵ نوآموز و از دی‌ماه تا پایان شهریور ۱۴۰۲، تعداد ۲۲ هزار و ۳۵۶ نوآموز استان از طریق پایگاه‌های سلامت و آمادگی تحصیلی در استان مورد سنجش قرار گرفتند.

وی این مهم را حاصل تلاش بی‌وقفه همه دست‌اندرکاران در پایگاه‌های سنجش بیان کرد و با اشاره به همراهی دستگاه‌های دیگر در این زمینه، از اداره کل بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی استان جهت هم‌افزایی در به‌ثمر رسیدن این طرح قدردانی نمود.

پایگاه‌های سنجش بیان کرد و با اشاره به همراهی دستگاه‌های دیگر در این زمینه، از اداره کل بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی استان جهت هم‌افزایی در به‌ثمر رسیدن این طرح قدردانی نمود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان در ادامه به رویکرد جدید در سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان پرداخت و با اشاره به آغاز رسمی این برنامه، گفت: کودکان ۴ تا ۶ سال مشمول سنجش سلامت در سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ هستند.

طالب محمدی با بیان اینکه این طرح در رویکرد جدید به دنبال احصاء بانک اطلاعاتی جامعی از مشکلات ورودی‌های تعلیم و تربیت است، اظهار داشت: پیش بینی می شود در سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ بالغ بر ۵۷ هزار کودک ۴ تا ۶ سال مورد سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی قرار گیرند.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود به نحوه عمل اولیاء و مراجعه برای سنجش اشاره کرد و با اعلام این خبر که فرایند نوبت‌دهی و ثبت اطلاعات نوآموزان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، عنوان کرد: اولیاء برای دریافت نوبت سنجش کودکان خود، به my.medu.ir مراجعه نمایند.

وی افزود: پس از پرداخت هزینه سنجش به مبلغ ۶۰ هزار تومان، اولیاء در نوبت مقرر به مراکز جامع سنجش استان مراجعه می‌کنند.

محمدی گفت: ۲۰ مرکز جامع در استان با نیروهای تخصصی، آماده ارائه خدمات سنجش به نوآموزان هستند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان در پایان سخنان خود، به لزوم تجهیز هرچه بیشتر و افزایش نیروی انسانی مراکز جامع سنجش نیز اشاره و خاطرنشان کرد: افزایش مشمولان طرح سنجش، مستلزم نگاه ویژه‌ به فراهم کردن لوازم و تجهیزات است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha