فصل نویی در ارائه فعالیت‌های فرهنگی و هنری با استفاده از ظرفیت‌های بانوان در مساجد را شاهدیم

وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه نخستین کنگره ملی فعالان خواهر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در جمع خبرنگاران گفت: ما ۲۶ هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد داشتیم که در دوره اخیر تنها در حوزه کانون‌های فرهنگی بانوان هزاروسیصد کانون مختص بانوان راه‌اندازی می‌شود تا بانوان در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد بتوانند منشا اثرات بیشتری باشند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت(طبنا)، محمدمهدی اسماعیلی با تاکید بر این مطلب، افزود: همه پشتیبانی‌های لازم برای این کانون‌ها به صورت ویژه توسط کانون‌های فرهنگی و هنری انجام می‌شود و شاهد ظهور فصل نویی در ارایه فعالیت‌های فرهنگی و هنری با استفاده از ظرفیت‌های بالای بانوان در مساجد خواهیم بود.

اسماعیلی درباره اهمیت دادن بانوان به این فعالیت‌های فرهنگی گفت: در میان تمام فعالیت‌ها و اماکنی که بانوان می‌توانند در آن حضور داشته باشند، مسجد بهترین مکان است چراکه امنیت، فضای عبادت و همچنین فضای کنش ایثارگرانه در مساجد فراهم است.

وزیر فرهنگ ادامه داد: هزاروسیصد کانونی که در حال راه‌اندازی است، گام نخست خواهد بود و این کار را توسعه خواهیم داد و حوزه کانون‌های فرهنگی و هنری بانوان شاید مهمترین برنامه اجرایی دولت در بخش مساجد باشد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره نمایش‌فیلم در مساجد تصریح کرد:  در حال توسعه سینما سیارها هستیم و اکثر نمایش‌های این سینماها در مساجد است.

اسماعیلی گفت: مسجد مهمترین مکان فرهنگی است و به جز یک تا دو رشته هنری که تناسبی با مسجد ندارد همه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد انجام می‌شود.

وزیر فرهنگ در پایان افزود: به ۱۰۰ هزار نفر در مساجد مناطق محروم آموزش های فرهنگی و هنری ارائه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha